مدیریت شهری در تقابل با کسبه نیست/ تخطی از قانون  ...

مدیریت شهری در تقابل با کسبه نیست/ تخطی از قانون ...

مدیریت شهری در تقابل با کسبه نیست/ تخطی از قانون را تجاوز به حقوق دیگران می‌دانیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، صبح امروز و در جلسه کمیته نظارتی منطقه 4 شهرداری، جمعی از کسبه، بازاریان و اعضای شورای اجتماعی محلات این منطقه، با اعضای شورای شهر دیدار و به طرح مسائل و مشکلات خود پیرامون بهای خدمات مجوز بهره‌برداری موقت و دائم پرداختند.

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این جلسه ضمن تبریک ولادت امام‌علی(ع)، اظهارکرد: اعضای شورای شهر، نماینده تمام مردم شهر هستند؛ وظیفه ماست که پای حرف آنها بنشینیم و در جهت رفع و رجوع مسائل و مشکلات آنها تلاش نماییم.

وی با تقدیر از اعضای شورای اجتماعی محله و پای کار بودن آنها برای حل و فصل دغدغه‌های شهروندان، گفت: شوراهای اجتماعی محله ارتباط سازنده‌ای با مدیریت شهری و شهرداری دارند و به دنبال این هستیم که با مشارکت مردم، کارها را انجام دهیم.

موحدیان با بیان اینکه نظرات و دیدگاه‌های مردمی برای شورای شهر حائز اهمیت است، افزود: در عین حال باید توجه داشته باشیم که عملکرد مدیریت شهری، براساس قانون است؛ گاه پرداختن به مساله‌ای در حیطه اختیارات و وظایف شورای شهر بوده و گاه صرفا براساس قوانین بالادستی باید اقدام کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در تعاملات بین مردم و شهرداری، باید به تفاهم و تعاملی برد-برد دست یابیم و کسبه نیز مشمول همین نگاه می‌‎شوند؛ از یکسو باید بتوان شهر را به نحو مطلوب اداره کرد و از سوی دیگر کسبه نیز بتوانند فعالیت خود را داشته باشند.

موحدیان گفت: کسبه و بازاریان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تداوم آن نقش بسزایی داشته‌اند و ما نیز قدردان این قشر زحمتکش هستیم.

وی با اشاره به ابطال مجوز صدور تجاری موقت توسط دیوان عدالت اداری، تصریح کرد: براساس این تصمیم، مدیریت شهری صرفا ملزم به صدور تجاری دائم شده بود؛ کسبه و بازاریان باید بدانند که شورای شهر و شهرداری در تقابل با آنها نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه شورای شهر مجدانه پیگیر حل مساله تجاری‌های موقت شد تا مساله کسبه و بازاریان برطرف شود، گفت: بسیار خرسندیم که با تلاش‌های بسیار و برگزاری نشست‌های متعدد، این تصمیم لغو و امکان صدور مجوز تجاری موقت فراهم آمد.

موحدیان از متضرر شدن شهرداری و کسبه در دوران کرونا سخن گفت و اظهارکرد: با شیوع کرونا، هزینه‌های شهرداری دو برابر و درآمدها، نصف شد؛ به منظور سلامتی مردم، مدیریت شهری بیش از هزار میلیارد تومان هزینه کرده، آن هم در شرایطی که وظیفه قانونی نداشته و صرفا براساس رسالت انسانی به این عرصه ورود کرده است.

وی با تاکید بر قانون‌مداری شورای شهر، گفت: شورای ششم هیچگاه قانون را زیرپا نخواهد گذاشت و کار خلاف قانون را تجاوز به حقوق دیگران می‌دانیم؛ ولی در چارچوب وظایف و مسئولیت‌ها نسبت به حل و فصل مسائل و مشکلات شهروندان اقدام خواهیم کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات