عقل سلیم از حضور سگ‌های بلاصاحب در محیط زندگی انسان حمایت نمی‌کند

عقل سلیم از حضور سگ‌های بلاصاحب در محیط زندگی انسان حمایت نمی‌کند

محمد مهدی مطیعی در جلسه بررسی وضعیت سگهای بلاصاحب که با حضور شهردار، اعضای شورا، مدیران انتظامی و بهداشتی و دامپزشکی و مدیران مناطق شهرداری و سازمان پسماند برگزار شد، اظهار کرد: چالش سگهای بلاصاحب در تمام کشورهای توسعه یافته از جمله ایالات متحده آمریکا وجود دارد که عمده ایالت های این کشور از طریق کشتن سگها از طریق گاز و یا شلیک مستقیم اقدام به کنترل این معضل می کنند.

وی افزود: هر چند وقت یکبار در کشور موضوع قلیان و طغیان جمعیت سگ های بلاصاحب مطرح می شود که سازمان محیط زیست موظف است هر ۶ ماه یکبار سرشماری جمعیت این سگ ها را جهت کنترل این پدیده انجام دهد.

رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: برخلاف تصور برخی در بسیاری از کلان شهرهای کشور با معضل افزایش سگ های بلاصاحب روبرو هستیم که روش های متفاوتی برای مقابله با آنها صورت گرفته است و سازمان محیط زیست نیز به دنبال راهکاری دقیق برای سرشماری دقیق سگ های بلاصاحب در کلیه کلانشهرها از جمله کلانشهر تهران است.

مطیعی در ادامه به وظایف مجموعه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع اشاره نموده و ادامه داد: همدلی و هماهنگی لازم میان مجموعه های مختلف سازمان بهداشت، نیروی انتظامی، مناطق مختلف شهرداری و سازمان پسماند و سازمان دامپزشکی و ارگانهای مختلف دیگر می تواند راه گشای حل این مشکل و مرتفع نمودن این معضل باشد.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز تصریح کرد: طبق صحبت های ارائه شده در این جلسه برداشتی که در نگاه اول می توان داشت این است که تمام متولیان از منظری خاص به درستی به وظیفه خود عمل کرده اند و این سوال مطرح می شود که با این وجود چرا این معضل همچنان حل نشده باقی مانده است.

وی ادامه داد: جواب این است که در واقع همدلی لازم در بین این متولیان وجود نداشته و لازم است این اشراف اطلاعاتی که درخصوص این معضل یعنی سگ های بلاصاحب در این نشست مطرح شد به کلیه زیرمجموعه های اجرا کننده در تمام دستگاه ها و همچنین به اطلاع عموم مردم برسد.

مطیعی خاطر تاکید کرد: اگر این داده های علمی که درخصوص آلودگی ها و گزیدگی های این حیوانات و عوارض آن همچون کیست های هیداتیک، بیماری هاری برای انسان و حیوانات اهلی، نقص عضو دائم و عوارض های روانی ماندگار به خصوص برای کودکان و بانوان به اطلاع عقل سلیمی برسد، محال است آن عقل سلیم این دلایل منطقی را نپذیرفته و مانع از جمع آوری این حیوانات شود.

مطیعی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در بیاناتشان اشاره داشتند در حال حاضر در مقطعی هستیم که کشور تحت تهاجمی همه جانبه است و شهرداری نیز در شرایطی مشابه تحت همین تهاجم قرار دارد که تنها راهکار مقابله با آن پرداخت علمی به مشکلات است.

وی یادآور شد: از تمام دستگاه های حاضر، همکاران در مجموعه شورا و به ویژه شهرداری تقاضا داریم برای انجام کلیه امور از پیوست رسانه ای استفاده نمایند و در مقابله با هجمه ها از پیوست و نگاه علمی و پژوهشی پیروی کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات