شهردار یاسوج تنفیذ شد

شهردار یاسوج تنفیذ شد

مراسم تنفیذ حکم شهردار یاسوج به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور برخی اعضای شورای شهر و مدیران استان برگزار و نستهن مقدم رسماً شهردار یاسوج شد.

پس از حدود دو ماه از انتخاب نستهن مقدم به عنوان شهردار منتخب شورای جدید، وی امروز حکم خود را ار اسناندار کهگیلویه و بویراحمد، دریافت کرد.

سبد هدایت اکبری، رئیس شورای شهر یاسوج در این مراسم گفت: اعضای شورا حدود دو ماه پیش در جوی آرام مقدم را به عنوان شهردار یاسوج انتخاب کردند.

وی افزود: اعضا با توجه به تجربه ای که آقای مقدم داشت تصمیم به انتخاب وی به عنوان شهردار یاسو، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گرفتند.

اکبری اظهار کرد: شهر یاسوج در زمینه مبلمان شهری کمبودهای زیادی دارد و با توجه به مشکلات مالی که داریم، دولت باید استان ما را در بخش مراقبت های ویژه کشور بستری کند.

رئیس شورای شهر یاسوج خاطرنشان کرد: در حالی که بیشترین درصد از منابع نفت و آب کشور را داریم اما می بینیم که مشکلات مالی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برای شهرداری ها وجود دارد و انتظار کمک از دولت به این استان را داریم.

رئیس شورای شهر یاسوج نسبت به تأخیر در صدور حکم شهردار یاسوج از سوی وزارت کشور اعتراض داشت و تصریح کرد: برای ما جای سوال است که چرا از طرف استانداری در این زمینه تاخیر شد در حالی که ما نیازمند مشخص شدن سریعتر شهردار بودیم.

سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیرکل امور شهری استان خواستار توضیح شد که شهامت گفت: قانون اینگونه تعیین کرده است که شورای شهر مراکز استان ها مستقیما شهردار انتخابی خود را به وزارت کشور اعلام می کنند چرا که حکم شهردار مرکز استان ها از طرف وزیر کشور امضا می شود.
وی افزود: شورای شهر رونوشتی از نامه ارسالی خود به وزارت کشور را برای ما فرستادند اما گویا برای وزارت کشور مستقیما ارسال نکرده بودند.

شهامت اظهار کرد: البته ما تماس هایی که با وزارت کشور داشتیم اعلام می کردند که ابلاغ شهرداری یاسوج در حال طی مراحل قانونی است اما پس از مدتی گفتند که نامه انتخاب شهرداری مقدم اصلا ارسال نشده! که دوباره اقدام شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن عذرخواهی از تاخیر در صورت حکم شهردار یاسوج گفت: این تاخیر با یک تلفن بین رئیس شورا و معاون عمرانی حل می شد. دنبال مقصر نبستم اما برای از دست دادن فرصت کاری ناراحت هستم.

احمد زاده خواستار تحول در سیمای شهر یاسوج شد و افزود: ورودی‌های شهر یاسوج نیازمند ساماندهی هستند.

وی با بیان اینکه یاسوج بعنپان مرکز استان از همه لحاظ دیده شود، اظهارکرد: در ابتدای کار شورای دوره ششم شهر یاسوج به دلیل مشکلاتی که پیش آمده بود جلسات شورا برگزار نشد اما طی این مدت شهردار مسائل مربوط به شهر را انجام می‌داد و خوشبختانه فرصت کاری را تا مشخص شدن وضعیت شورای شهر یاسوج از دست ندادیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ایجاد تحرک بیشتر در خدمات‌دهی به مردم خواستار تغییر در مبلمان شهری و چهره شهر یاسوج شد و خاطرنشان کرد: ورودی شهر یاسوج از سمت (اصفهان) فرودگاه و همچنین ورودی از سمت شیراز_ گچساران_ ممسنی شرایط مناسبی ندارد که باید در این نقاط سرمایه‌گذاری و اقدامات مناسب و موثری انجام شود.

وی بر زیباسازی شهر یاسوج و دیگر شهرهای استان تاکید و تصریح کرد: از اعتبارات استانی و سایر منابع به شهرداری یاسوج کمک شود.

شهردار یاسوج تنفیذ شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یاسوج به عنوان پیشانی استان در معرض معرفی به کشور و دنیاست،  عنوان کرد: شورای شهر به شهرداری کمک کند ما هم از شورا و شهردار حمایت خواهیم کرد.

احمدزاده ضمن تبریک به نستهن مقدم تاکید کرد: مقدم شهردار خوبی است از او می‌خواهم نسبت به گذشته تلاش بیشتری داشته باشد چرا که هر کار و تلاشی داشته باشیم برای مردم و استان خودمان است.

وی ادامه داد: از شهردار یاسوج می خواهیم که در دوره جدید تلاش بیشتری کند و به وی می گوییم هر گلی زدی به سر خود زده اید چون خود اهل این استان هستید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای شهر یاسوج با بیان اینکه شما با نظر مردم انتخاب شدید، گفت: به نظر شما و مردم احترام می‌گذارم و از مقدم حمایت می‌کنم.

احمد زاده با اشاره به طلب ۸۰ میلیارد تومانی شهرداری یاسوج از ادارات و دستگاه‌های مختلف استان اظهارکرد: ادارات هر چه سریعتر بدهی خود به شهرداری را پرداخت کنند، چراکه شهرداری برای ارایه خدمات بهتر و کار به این مطالبات نیاز دارد و در واقع درآمد شهرداری جوابگوی نیازهایش نیست.

وی با بیان اینکه پایه گذار اجرای قانون خود شوراهای شهر هستند و در انتخاب شهرداران باید قانون را رعایت کنند، تصریح کرد: اعضای شورای شهر از طرف مردم انتخاب شدند تا برای مردم کار کنند اما کار باید مبتنی بر قانون باشد افرادی به عنوان شهردار  انتخاب شدند که فاقد یکسری شرایط بودند.

وی با اشاره به دو ملاک صلاحیت عام و شخصی و صلاحیت فنی در انتخاب شهرداران اظهار کرد: باید احراز صلاحیت شهرداران از سوی دستگاه‌های نظارتی صورت گیرد و این مسیر طی شود، نمی‌شود کار خلاف قانون انجام داد، رد برخی افراد معرفی شده به عنوان رد صلاحیت آنها نیست.

استاندار  کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی‌ها به دنبال بهره‌برداری سیاسی در مسأله شهرداران استان هستند، گفت: دنبال کار قانونی هستیم اما عده‌ای می‌خواهند مجموعه مدیریتی را زیر سوال ببرند، خروج از قانون برای استان مشکل ایجاد می‌کند.

احمد زاده خاطرنشان کرد: عده‌ای تریبون به دست در این خصوص اظهارنظرهایی دارند که جای تعجب است چراکه اگر فرد بدون تخصصی به کار گرفته شود هم خودش گرفتار می‌شود هم بودجه و اعتبارات حیف و میل می‌شود.

وی ادامه داد: برخی شهرها نیازمند شهردار قوی، توانمند و پای کار هستند، به همه کسانی که منصف و دلسوز استان هستند توصیه می‌کنم اجازه دهند کار در فضای آرامی انجام گیرد.

به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: زمان حرف‌های انتخاباتی نیست الان  می‌خواهیم برای استان کار انجام دهیم اما برخی‌ها دنبال مسائل انتخاباتی و رای جمع کردن هستند از همه می‌خواهم اجازه دهند کار در بستر قانون انجام شود.

گفتنی است که در پایان مراسم تنفیذ شهردار یاسوج با حضور ۵ عضو شورای شهر و برخی مدیران استان  برگزار شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یاسوج

    منبع خبر

    شهرداری یاسوج

    شهرداری یاسوج یک شهرداری در شهر یاسوج می باشد

      نظرات