شهردار کرمان تاکید کرد: لزوم تهیه اطلس سرمایه‌گذاری شهر کرمان

شهردار کرمان تاکید کرد:
لزوم تهیه اطلس سرمایه‌گذاری شهر کرمان



شهردار کرمان گفت: لازم است تیم شناسایی و کشف فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری کرمان فعال شود.
به گزارش کرمان‌آنلاین، سعید شَعرباف، در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری در محل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرمان برگزار شد، با تاکید بر لزوم ثبت پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سیستم شهرداری، افزود: ثبت اطلاعات پروژه‌های سرمایه‌گذاری برای محاسبات دقیق‌تر و ارائه به سرمایه‌گذار و اعضای شورای شهر، با هدف نشان دادن میزان ثمردهی پروژه‌ها، اهمیت ویژه‌ای دارد و این اطلاعات باید با سبک بودجه‌ای نوشته شود.
شعرباف با اشاره به تجربه شهرداری مشهد در تهیه آلبوم بودجه غیرنقدی سرمایه‌گذاری و تملک املاک، خاطرنشان کرد: تهیه آلبوم بودجه غیرنقدی یا سرمایه‌گذاری دو نتیجه دارد؛ یا انتفاعش چند سال دیگر به ما می‌رسد مثل BOT یا مثل قردادهای اقاله است که سرمایه حاصل از آن در کمتر از یک سال به ما می‌رسد.
وی افزود: این آلبوم‌ها معمولاً یک ساله به پایان نمی‌رسد و اطلاعات آن باید سال بعد به‌روزرسانی شود.
شهردار کرمان از مدیران مربوط خواست در مدت باقی‌مانده از سال‌جاری برای تهیه فرم و قالب ثبت اطلاعات سرمایه‌گذاری در شهرداری اقدام کنند تا در سال آینده نهایی شود.
شعرباف بیان کرد: با پیشنهادهای موجود سرمایه‌گذاری برای آینده شهرداری که در این جلسه مطرح شد، تقریباً موافقیم و پیشنهادهای جدید هم بررسی می‌شود.
وی یادآور شد: پیشنهادهای سرمایه‌گذاری متعددی به سمت شهرداری می‌آید، اما اغلب سرمایه‌گذاران اطلاع دقیقی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و میزان ثمربخشی آنها ندارند تا بتوانند درست تصمیم‌گیری کنند.
شهردار کرمان با بیان اینکه ما باید به سرمایه‌گذاران اطلاعات و جهت بدهیم، افزود: اطلس سرمایه‌گذاری در کرمان باید شامل اطلاعات مربوط به زمین‌ها، قیمت منطقه‌ای و کاربری باشد و بسته‌های اقتصادی ترکیبی مثل مجموعه‌های پارک‌بازار را در این اطلس تعریف کنیم.
شعرباف بیان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر کرمان باید شناسایی، امکان‌سنجی و معرفی شوند؛ اگر سرمایه‌گذار این اطلاعات را داشته باشد، استقبال بیشتری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: فقط در راستای «بلوار جمهوری‌اسلامی» چندین فرصت سرمایه‌گذاری خوب وجود دارد و درمجموع، حوزه سرمایه‌گذاری در کرمان خیلی فراتر از زمین‌های شهرداری است.
شهردار کرمان ادامه داد: محدوده پلاک ۲۹۷۵ که مساحت ۲۵۰ هکتار از ۵۰۰ هکتار زمین شهرداری در این محدوده آزاد است، در فاصله ۲۰۰ متری از راه‌آهن و ۵۰۰ متری از ترمینال مسافربری شهر کرمان قرار دارد که فرصت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد، اما متاسفانه به‌صورت روزانه در حال تصرف است.
شعرباف خاطرنشان کرد: چند پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری در تعریض خیابان «حافظ» و «اقبال» هم برای من آمده که این اقدام مشکل ترافیک شرقی-غربی شهر کرمان را تا حد زیادی حل می‌کند.
وی با تاکید بر اجرایی‌تر بودن پروژه‌های سرمایه‌گذاری خُرد، افزود: لازم است تیم شناسایی و کشف فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری کرمان فعال شود و حتی اگر لازم است از بخش خصوصی کمک گرفته شود.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در کشور پیش آمد، به این نتیجه رسیدند که سرمایه‌گذاری‌های بزرگ به مشکل می‌خورند؛ بنابراین، سرمایه‌گذاران، امروز سرمایه‌گذاری را نوعی توافق می‌دانند و زیر بار مسئولیت‌های دقیق نمی‌روند.
عبدالهادی طاهری، کار سرمایه‌گذاری را زمان‌بر دانست و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که در دوره مدیریتم حس کردم، جابه‌جایی کارشناسان و نیروها بوده است که باعث معلق ماندن پروژه‌ها و تضرر شهرداری می‌شود.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرمان بیان کرد: اختصاص نیروهای متخصص در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی جهت تحلیل اقتصادی و امکان‌سنجی پروژه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار ضروری است.
طاهری، همچنین گزارشی از اقدامات انجام‌شده توسط سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرمان، پروژه‌های در دست اقدام، پروژه‌های پیشنهادی برای آینده و مشکلات و موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری ارائه کرد.
مرتضی امیرشکاری، مدیر برنامه و بودجه شهرداری کرمان، هم در این جلسه، عدم انعکاس پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سیستم شهرداری را یک مشکل دانست و تاکید کرد: اطلاعات پروژه‌های سرمایه‌گذاری جزو بیلان کاری شهرداری و جزو اموال شهرداری محسوب می‌شوند و باید ثبت شوند.
وی افزود: باید یک شیوه‌نامه‌ داخلی برای این کار بنویسیم و اعمال شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات