بهره برداری از بلوار های ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی و ۳۵ متری رسالت – الغدیر و کلنگ زنی پل دخیل مراغه ای

بهره برداری از بلوار های ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی و ۳۵ متری رسالت – الغدیر و کلنگ زنی پل دخیل مراغه ای

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه در این مراسم گفت: مراغه یکی از شهرهای بزرگ و با قدمت کشورمان به شمار می‌رود و مردم این شهرستان نیز لایق اجرای طرح‌های بزرگ‌مقیاس شهری و توسعه روزافزون هستند.

دکتر موسوی بیان کرد: امروز و همزمان با افتتاح ۳۵ پروژه مهم شهری شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی، ۸۰ میلیارد تومان طرح نیز در مراغه افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن و همزمان با دهه مبارک فجر امسال نیز شاهد افتتاح یا کلنگ‌زنی بالای ۴۰۰ میلیارد تومان طرح در شهرستان هستیم که ۸۰ درصد آن‌ها در حوزه عمرانی است.

وی اعلام کرد: از این تعداد طرح ۳۰ تا ۴۰ درصد در حوزه عمران روستایی بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می‌شود؛ طرح‌هایی که از سوی دستگاه‌های شهرستانی از جمله بخشداری‌ها، بنیاد مسکن، آبفا و گاز اجرا شده یا اجرا خواهد شد.

فرماندار مراغه اجرای طرح‌های بزرگ مقیاس شهری همچون «بلوار ۴۵ متری شهید حاج قاسم سلیمانی» و بلوار «۳۵ متری حدفاصل رسالت تا الغدیر» را حاصل اتحاد، همدلی و همراهی مسئولان ادارات دانست و افزود: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان، طرح‌های عمرانی شهرستان در کمترین زمان ممکن اجرا می‌شود.

«موسوی» همچنین به کلنگ‌زنی فاز نخست طرح فاضلاب روستای «طالبخان» طی روز جاری اشاره و بیان کرد: آب و فاضلاب شهرستان به اجرای مشارکتی روی آورده و طرح فاضلاب طالبخان نیز یکی از این طرح‌هاست.

به گفته وی در مجموع برای اجرای این طرح بالای ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۲ میلیارد تومان از این میزان را اهالی تامین کرده‌اند؛ ضمن اینکه برای اجرای فاز نخست این پروژه که امروز کلنگ‌زنی می‌شود، هشت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی به آخرین وضعیت طرح پردیس سینمایی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به دنبال هماهنگی و توافق‌های انجام شده در دوره‌های گذشته مدیریت شهری، ساماندهی پروژه‌های گنبدسرخ، رصدخانه و ساخت پردیس سینمایی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

فرماندار مراغه ادامه داد: برای کلنگ‌زنی پردیس سینمایی در روزهای گذشته با معاون برنامه‌ریزی حوزه هنری کشور هماهنگی به عمل آمد که در پی آن به زودی این طرح کلنگ‌زنی و عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

«موسوی» با اشاره به اینکه این طرح بعد از دهه‌ مبارک فجر کلنگ‌زنی خواهد شد، بیان کرد: پردیس سینمایی در ۶ طبقه احداث و بالای ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

شهردار: طرح‌های افتتاحی نقش موثری در رفع مشکل ترافیک دارد

شهردار مراغه نیز در این آیین گفت: امروز شاهد افتتاح ۲ طرح عمران شهری با حدود ۸۰ میلیارد تومان هزینه هستیم و بهره‌برداری از این طرح‌ها نقش مهمی در رفع مشکل ترافیک شهری خواهد داشت.

مهندس مقتومی افزود: بلوار ۳۵ متری رسالت – الغدیر که از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود، به عنوان یکی از این طرح‌ها طی سال‌های اخیر با سرعت مناسبی اجرا شد و امروز به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای آن ۳۵ میلیارد تومان هزینه شد، ادامه داد: این طرح ۲ هزار و ۲۰۰ متر طول و ۷۷ هزار مترمربع مساحت دارد.

وی با اشاره به افتتاح بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی به عنوان دومین طرح افتتاحی روز جاری، اظهار داشت: این طرح عمران شهری در کمتر از ۲۰ ماه اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

شهردار مراغه افزود: این بلوار شهری نیز یکهزار و ۶۰۰ متر طول دارد و با بیش از ۳۷ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی اجرا و برای آن حدود ۴۵ میلیارد تومان هزینه شد.

وی ادامه داد: در مجموع برای اجرای این ۲ طرح عمرانی حدود ۳۵ میلیارد تومان عملیات عمرانی و ۴۵ میلیارد تومان نیز برای تملک اراضی واقع شده در مسیر آنها هزینه شد.

مقتومی اضافه کرد: در اجرای طرح احداث بلوار ۴۵ متری شهید سلیمانی این شهرستان، قیر مورد نیاز با ۱۱ میلیارد تومان ارزش از طریق سازمان همیاری شهرداری‌ها تامین شد.

شهردار مراغه با اشاره به کلنگ‌زنی پل دخیل مراغه‌ای در روز جاری، افزود: این پل در نزدیکی میدان عبدالقادر مراغی احداث و زمینه تسهیل تردد در مسیر بلوار طبیعت، مناطق گردشگری این شهرستان و دسترسی مناسب به مرکز درمانی امیرالمومنین (ع) را فراهم می‌کند.

«مقتومی» با بیان اینکه برآورد اولیه برای اجرای این طرح حدود ۱۰ میلیارد تومان است، افزود: این پل به طول ۵۵ متر و عرض ۳۵ متر با پنج دهانه و به صورت عرشه تیردال بتنی ساخته خواهد شد.

وی با قدردانی از همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان شهری در اجرای این طرح‌های عمرانی، بیان کرد: همراهی دادستان این شهرستان در تملک ۹۱ ملک واقع شده در مسیر این طرح زمینه تسریع در اجرای آن را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری یکی از دغدغه‌های مهم مجموعه مدیریت شهری مراغه است، افزود: هم‌اکنون ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده و ۷۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در مراغه وجود دارد که می‌تواند فرصتی برای احداث حداقل ۳۰ هزار واحد مسکونی باشد.

شهردار مراغه ادامه داد: توسعه معابر شهری و مسیرگشایی شریان‌های ارتباطی درون‌شهری از ضرورت‌های مهم شهر مراغه بوده و این امر نیازمند حمایت بیشتر از طریق تامین اعتبارات دولتی است.

وی ادامه داد: ۲ میلیون مترمربع از معابر شهری مراغه با توجه به فرسوده بودن زیرساخت‌های آنها نیازمند آسفالت‌ریزی بوده و برای این منظور به تامین ۱۰ هزار تن قیر و حمایت نهادهای دولتی نیاز داریم.

وی افزود: رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری مراغه، اصلاح ساختار مدیریت شهری و الکترونیکی کردن خدمات و صدور مجوزهای شهری است تا ارائه خدمات به شهروندان تسهیل شود که این امر نیز تا پایان سال تحقق خواهد یافت.

مقتومی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ شهرداری نیز در راستای شفاف‌سازی خدمات به شهروندان از جمله طرح‌های مهم مدیریت شهری است که به زودی تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه گردشگری مهم‌ترین رویکرد در سند چشم‌انداز توسعه شهری مراغه است، اضافه کرد: ساماندهی بافت‌ها و آثار تاریخی از جمله رصدخانه تاریخی، حمام خواجه نصیر و اوحدیه از اولویت‌های شهرداری وشورای اسلامی شهر است.

شهردار مراغه گفت: در بخش سرمایه‌گذاری نیز رویکرد مجموعه مدیریت شهری حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری و تکمیل طرح‌های در دست اجرا و اجرای طرح‌های جدید در این حوزه برای ایجاد درآمد پایدار شهری است.

مقتومی در این جلسه تفویض اختیار لازم برای برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج در شهرستان مراغه را نیز خواستار شد.

احداث بلوارهای ۳۵ و ۴۵ متری در راستای کمک به توسعه شریان های شهری ور فع مشکلات ترافیکی است

رییس شورای اسلامی شهر مراغه با قدردانی از تلاش های شوراهای اسلامی و شهرداران سابق در اجرای طرح های عمران شهری مراغه گفت: طرح های احداث بلوارهای ۳۵ متری و ۴۵ متری در راستای کمک به توسعه شریان های شهری و رفع مشکلات ترافیکی و تسهیل در دسترسی شهرک های اقماری شهر مراغه بوده است.
ناصر رحمتی افزود: شهرستان مراغه با تقدیم بیش از ۱۴۰۰شهید به اسلام و انقلاب اسلامی و نیز پیشینه تارخی و برخورداری از بیش از ۳۰۰ اثر ترایخی و جاذبه های طبیعی فقط عنوان فرمانداری ویژه و معاونت استانداری را یدک می کشد.
وی ادامه داد: در این راستا، متاسفانه ادارت این شهرستان از اختیارات مناسبی برای خدمت رسانی به شهروندان برخوردار نیستند و رفع آن نیازمند تفیض اختیارات به این شهرستان است.
وی اضافه کرد: کمبود دوربین های ترافیکی، نردبان آتش نشانی برای اطفای حریق مجتمع های بلندمرتبه و نیز عدم وجود کمربندی و نیز قیر مرود نیاز برای آسفالت معابر شهری از دغدغه های شهر مراغه بوده لیکن رفع آنها نیازمند حمایت مسئولان استانی و کشوری است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: توسعه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وابسته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: پیشرفت در گذشته با سرمایه‌گذاری دولتی تحقق می‌یافت اما در عصر حاضر توسعه مناطق به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت جمعی ساکنان آن مناطق نیاز دارد.

دکتر رحمتی اظهار داشت: اکنون در تمام شهرستان‌های استان هم رویکرد همین است که دولت زیرساخت‌ها را آماده کند که نمونه آن در مراغه احداث آزادراه مراغه – هشترود است.

وی با تاکید بر اینکه استفاه از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، انسانی و غیره در کنار رفع موانع، برای تحقق توسعه ضروری است، تصریح کرد: در نهایت باید سرمایه بخش خصوصی برای توسعه مناطق مختلف کشور جذب شود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از آزادراه مراغه – هشترود و تسهیل تردد به تهران در توسعه شهرستان مراغه تاثیر بسزایی خواهد داشت، اضافه کرد: مراغه به نسبت و در مقایسه با سایر مناطق استان برخوردار است اما نیاز به سرمایه‌گذاری و توسعه در این شهرستان احساس می‌شود.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه همدلی مناسبی بین مسئولان این شهرستان وجود دارد، افزود: تلاش همکاران دولتی و مجموعه مدیریت شهری مراغه در به ثمر رساندن این طرح‌های مسیرگشایی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، در سطح این شهرستان قابل قدردانی است.

«رحمتی» اضافه کرد: همت بزرگی لازم است تا با وجود شرایط مالی حاکم، طرح‌های بزرگ مسیرگشایی با صرف حدود ۸۰ میلیارد تومان را در سطح یک شهرستان به بهره‌برداری رساند.

وی ادامه داد: مردم مراغه به خاطر گذشته پرافتخار این کهن‌شهر باید بیش از پیش برای توسعه آن تلاش کند زیرا استناد به گذشته نمی‌تواند عامل پیشرفت باشد و در عصر حاضر باید موانع رفع و برای پیشرفت روزافزون سرمایه‌گذاری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه انکارناپذیر است و تا حدود زیادی هر اقدامی در منطقه با اراده این نظام مقدس رقم می‌خورد.

«رحمتی» به نقش رهبری در اقتدار نظام نیز اشاره کرد و افزود: اقتدار جمهوری اسلامی مرهون پشتیبانی ملت از ولایت فقیه است و امیدواریم جمهوری اسلامی با همین پشتیبانی بتواند موقعیت خود را در عرصه‌های علمی و اقتصادی و غیره با موفقیت روزافزون طی کند.

وی اظهار داشت: رهبری نیز تاکید دارند که برای پیشرفت روزافزون کشور به کار جهای و تلاش مضاعف نیاز داریم و بر همین اساس مسئولان اجرایی استان باید روحیه جهادی برای توسعه روزافزون داشته باشند.

در این آیین ۲ طرح مهم مسیرگشایی بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی و ۳۵ متری رسالت – الغدیر مراغه با ۸۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح و عملیات اجرایی احداث پل دخیل مراغه ای با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مراغه

    منبع خبر

    شهرداری مراغه

    شهرداری مراغه

    شهرداری مراغه یک شهرداری در شهر مراغه می باشد

      نظرات