هیچ مراجعه‌ای برای اخذ پروانه در منطقه ثامن  ...

هیچ مراجعه‌ای برای اخذ پروانه در منطقه ثامن ...

هیچ مراجعه‌ای برای اخذ پروانه در منطقه ثامن نداریم/ دولت هزینه‌‎های حقوق مکتسبه را متقبل شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مهدی ناصحی با اشاره به طرح حریم رضوی که برای اجرا، به شهرداری مشهد ابلاغ شده است، اظهارکرد: این طرح مبتنی بر یک سری تغییر رویکردهای بنیادین شکل گرفته و همین تغییر رویکرد منجر به مسائل و مشکلاتی در حال حاضر شده است.

وی افزود: از جمله این مسائل و مشکلات می‌توان به حقوق مکتسبه، حفظ برخی از کاربری‌های شهری و ساختمان‌ها و ... اشاره داشت؛ روزانه مراجعات متعددی در این خصوص به شورای شهر داریم چراکه هزاران میلیارد تومان پروانه صادر شده و براساس طرح جدید باید تعیین تکلیف شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از دولت خواست که با ابلاغ طرح جدید، موضوعات مرتبط با حقوق مکتسبه را هم بپذیرد چراکه مردم نباید متضرر شوند و از سوی دیگر، براساس قوانین، شهرداری باید در قبال وجوه دریافتی، خدمات ارائه دهد و امکان بازپرداخت آن به مردم نیز برای شهرداری مهیا نیست.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد به لحاظ قانونی نمی‌تواند مخالف طرح ابلاغی باشد، افزود: شورای شهر و شهرداری فشار مضاعفی را برای تحقق‌پذیری طرح حریم رضوی متحمل می‌شوند ولی امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های مرتبط هرچه زودتر مشکلات به وجود آمده برای مردم و مدیریت شهری مرتفع شود.

ناصحی با بیان اینکه از زمان ابلاغ طرح حریم رضوی تاکنون فقط 15 پروانه در این منطقه صادر شده که بسیار ناچیز است، تصریح کرد: همین موضوع، درآمدهای شهرداری را به شدت کاهش داده ولی در عین حال تابع قانون هستیم؛ طرح جدید نه‌تنها سنگی از پیش پای مدیریت شهری برنداشته بلکه یک رشته کوه مقابل ما ایجاد کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات