بزرگراه‌سازی علیه مترو؟

بزرگراه‌سازی علیه مترو؟

اما در تبصره ۱۹ بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران که به تازگی در شورای شهر تصویب شد، اتصال بزرگراه امام علی (ع) به آزادراه تهران - شمال پیش‌بینی شده است که به دلیل ویژگی‌‌‌های خاص آن، به لحاظ هزینه‌‌‌ای یک مگاپروژه به شمار می‌‌‌آید. واقعیت این است که دست‌‌‌کم از سال ۹۵ به بعد رکود ساخت‌وساز در تهران به کاهش درآمدهای شهرداری از حوزه شهرسازی منجر شده و مدیریت شهری منبع درآمد سالم و جایگزین دیگری که بتواند با اتکا به آن ابرپروژه‌‌‌های عمرانی را کلید بزند، نداشته است. مدیران شهری در چند سال اخیر اغلب بر این باور بودند که ساخت بزرگراه بیش از آنچه اکنون در شبکه معابر وجود دارد، کمکی به حل معضل ترافیک نمی‌‌‌کند و به همین خاطر از آن پرهیز کرده و منابع مالی محدود محقق شده را صرف متروسازی کردند. به نظر می‌رسد تحلیل دوم به صحت نزدیک‌‌‌تر است چراکه هنوز هم مشکلات مالی شهرداری ...

متن کامل خبر در سایت روزنامه دنیای اقتصاد

    منبع خبر

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات