مازنیها ۱۰ هزار واحد مسکونی در کردستان عراق می سازند

مازنیها ۱۰ هزار واحد مسکونی در کردستان عراق می سازند

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان مسکن و شهرسازی مازندران از برنامه جدی این سازمان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در اقلیم کردستان عراق در راستای همکاریهای دوجانبه مازندران و اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید رسول رسولی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سفر هیئت تجاری و اقتصادی اقلیم کردستان عراق به مازندران تفاهم نامه ساخت ۱۰هزار واحد مسکن مهر در قالب ارائه خدمات فنی و مهندسی از سوی مازندران به کردستان عراق امضا و مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مازندران از استانهای موفق درامر ساخت واحدهای مسکن به خصوص مسکن مهر است، اضافه کرد: هم اکنون حدود ۷۰ هزار واحد مسکن مهر در مازندران در حال ساخت بوده و قرار است ساخت ۵۲ هزار واحد مسکن دیگر در سال ۹۱ اجرایی شود.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی مازندران با بیان اینکه همه مصالح مورد نیاز در ساخت مسکن در این استان در مازندران تولید می شود، اضافه کرد: مازندران در بخش صدور مصالح ساختمانی می تواند به استان کردستان عراق کمک کند.

رسولی، صنعتی سازی در بخش مسکن مازندران را روبه رشد خواند و ادامه داد: هم اکنون حدود ۴۰ درصد ساخت مسکن در مازندران به روش صنعتی سازی و پیشرفته انجام می شود.

وی، وجود ۱۵هزار مهندس ساختمانی،۷۰ شرکت مهندسان مشاور و شرکت های بزرگ انبوه ساز را بخشی از توانمندیهای مازندران در صدور ارائه خدمات فنی و مهندسی به اقلیم کردستان عراق اعلام کرد.

هیئت تجاری اقتصادی سلیمانه عراق به سرپرستی شیخ مصطفی رحمان، رئیس اتحادیه صادر کنندگان و وارد کنندگان اقلیم کردستان عراق روز شنبه در صدر هیئتی ۲۸ نفره به منظور سفری سه روزه و بررسی مشکلات بازرگانان و توسعه همکاری با مازندران به این استان سفر کرد.

 

 

    نظرات