مشروح مصوبات بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی  ...

مشروح مصوبات بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی ...

مشروح مصوبات بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، در پایان بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و اظهارکرد: در ابتدای جلسه امروز، طرح «تدوین برنامه جامع رویداد مشهد» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با رای اعضای شورای شهر، به تصویب رسید.

حاجی‌بگلو افزود: براساس این مصوبه، شهرداری مشهد مقدس مکلف است، به استناد بند ۶ سیاست‌های اجرایی بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری‌های کشور، ظرف مدت ۲ ماه، نسبت به تدوین و ارائه لایحه برنامه جامع رویداد مشهد با تاکید بر رویکردهای مدنظر شورای شهر اقدام نماید.

وی در تشریح رویکردهای مصوب برای این برنامه، گفت: رویداد مشهد هر ساله با عید سعید فطر آغاز و در دهه کرامت خاتمه خواهد یافت و پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حمل‌‌ونقلی، حقوقی و ... آن نیز باید تهیه و ارائه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های تعاملی و هماهنگی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله آستان قدس رضوی، استانداری، دستگاه‌های اجرایی و غیره، تصریح کرد: در موضوع ظرفیت‌های مالی و اقتصادی نیز باید از حامیان و پشتیبان‌های مالی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استفاده شود.

حاجی‌بگلو از مکلف شدن شهرداری به نشان‌سازی مشهدالرضا(ع) در زمینه گردشگری زیارت، به منظور ارتقاء دیپلماسی شهری خبرداد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی مجموعه‌های شهرداری، از جمله ایجاد تلویزیون اینترنتی توسط موسسه فرهنگی و هنری «شهرآرا»، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی با موضوعات سوغات، زیارت و ... نیز باید در دستورکار شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: براساس طرح مصوب امروز، شهرداری باید توجه ویژه‌ای به «ورزش و جوانان» و «بانوان و خانواده» داشته باشد و از فرصت‌های موجود در پهنه‌های شمال و شرق شهر مشهد مقدس استفاده کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در تشریح دومین دستورکار و مصوبه بیست و هشتمین جلسه علنی شورا، گفت: در این جلسه، طرح «احیای هویت تاریخی و اجتماعی محلات، معابر و میادین شهر» نیز به تصویب رسید که براساس آن، شهرداری مشهد مقدس باید در راستای احیای هویت دینی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی محلات، معابر و میادین شهر، با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و استفاده از منابع موجود، فهرست تمامی عناصر هویتی شهر مشهد مقدس را تهیه و حداکثر ظرف مدت ۲ ماه نسبت به تدوین آئین‌نامه احیا و ارتقای هویت محلات، معابر و میادین شهر مشهد با رعایت بندهای مشخص اقدام نماید.

حاجی‌بگلو با تاکید بر اینکه تهیه شناسنامه محلات باید بر معرفی هویت دینی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی و قالب هنری متناسب با آن به منظور اکران در محله، مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ظرفیت‌های اجتماعی محلات اعم از اشخاص (شهدا، ایثارگران، ورزشکاران، هنرمندان و غیره) و اماکن، رویدادها و هرگونه عنصر هویت بخش و همچنین مشارکت شوراهای اجتماعی محلات در اولویت‌بندی و معرفی هویت‌های شاخص هر محله نیز باید مدنظر شهرداری باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات