ساخت 4000 قطعه نیروگاهی توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : خلیل محمدی مدیرعامل این نیروگاه گفت : تجهیزات و قطعات بکار رفته در این نیروگاه بخاری دارای تنوع بالایی است و با توجه به متریال و ساختار خاص این قطعات تامین آنها با چالش های متعددی همراه است که عدم تامین بموقع آنها می تواند باعث تاخیر در اجرای تعمیرات و کاهش سطح تولید برق شوند.
محمدی تحمل حرارات و فشار بالا را از ویژگی های خاص قطعات واحدهای نیروگاه برشمرد و گفت : عملی ساختن اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش و تجربه متخصصان نیروگاه همواره از رویکردهای ما بوده و خرسندیم با همین رویکرد توانستیم بخش عمده ای از قطعات مورد نیاز خود را در کارگاههای مستقر در نیروگاه مورد ساخت و بازسازی قرار دهیم. وی  گفت : با ساخت 1524 قطعه صنعتی در بهمن ماه سال جاری مجموع قطعات ساخته شده خود در سال 1400 در نیروگاه را به حدود 4000 قطعه رساندیم. وی تنوع قطعات ساخته شده طی 11 ماه سال جاری را 665 نوع قطعه عنوان نمود. محمدی همچنین با اشاره به بازسازی 305 قطعه در بهمن ماه سال جاری مجموع قطعات بازسازی شده این نیروگاه در 11 ماهه سال جاری را 2105 قطعه اعلام کرد.
شاهین شاهین زاده مسئول ناظر بر کارگاه تراشکاری مهمترین قطعات ساخته شده در این کارگاه را ساخت شافت پمپ شناورتاسیسات ساحلی کارون ، ساخت ویرینگ استیل بوستر پمپ، ساخت شافت پمپ آب خوراکی کارون، ساخت کوپلینگ پره خنک کن گیربگس برج های خنک کاری فاز3 ،‌ ساخت مهره برنجی گیت والو146 و ساخت داول دیافراگم توربین LPواحد3 عنوان نمود. وی همچنین مهمترین قطعات بازسازی شده را دیافراگم های توربین واحد3 ، پوسته بوستر پمپ واحد ۳ بعد از جوشکاری ، صیقل و پولیش کاری مجموعه یاتاقان های بالا و پایین ایرهیتر واحد۳ و  انجام انواع عملیات ماشین کاری بر روی یاتاقان های توربین واحد ۳ برشمرد.
لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و مجموع 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.
لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق اهواز(رامین)

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق اهواز(رامین)

    شرکت مدیریت تولید برق اهواز(رامین)

    شرکت مدیریت تولید برق اهواز(رامین) یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات