فرهنگ ایجاد ورزش همگانی باید تعریف و تقویت شود / با اقدامات مقطعی و محدود مخالفیم / ورزش همگانی از بهترین روش های تولید نشاط و سرزندگی است

فرهنگ ایجاد ورزش همگانی باید تعریف و تقویت شود / با اقدامات مقطعی و محدود مخالفیم / ورزش همگانی از بهترین روش های تولید نشاط و سرزندگی است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، امور ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به ضرورت انجام اقدامات اساسی در نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی، گفت: لازمه داشتن شهری سالم و کشوری سالم وجود شهروندانی سالم است؛ اولویت بودجه های ورزشی در سال ۱۴۰۱ تکمیل و بازسازی زمینهای موجود و تخریب شده و واگذاری به مجموعه های توانمند است .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز ملایی زمانی اظهار کرد: برنامه های مدون آگاه‌سازی مردم نسبت به انجام ورزش با حداقل امکانات بر عهده رسانه است، ما می توانیم تحت هر شرایطی بصورت آگاهانه ورزش را در برنامه داشته باشیم.

وی افزود : باید به این نکته توجه کنیم، اگر ما امروز شهری سالم و متعاقب آن کشوری سالم می خواهیم ابتدا باید شهروندانی سالم داشته باشیم و این مهم محقق نخواهد شد جز آنکه ورزش به برنامه فعالیت روزانه افراد افزوده و به یک مطالبه و خواست و نیاز عمومی مبدل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اهواز توضیح داد: یکی از حوزه‌هایی که در حال حاضر دچار رکود و سکون شده فعالیت‌های ورزشی به‌ویژه ورزش همگانی است، ورزشی که عموماً به‌صورت جمعی برگزار و زمینه‌ساز نشاط، سرزندگی، افزایش مراودات اجتماعی و نهایتاً افزایش سلامت روح و تن می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های ورزش جمعی در حالی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است که به‌عنوان یکی از عوامل موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته می شود، متاسفانه هم در شرایط کنونی و هم در شرایط پیش از کرونا ورزش همگانی در اهواز آن‌طور که شایسته است فرهنگ‌سازی نشد و این ورزش جمعی به‌نوعی مهجور واقع شد.

ملایی زمانی با اشاره به ایجاد بستر و زمینه برای حضور بانوان در فعالیتهای ورزشی، ادامه داد: در این خصوص به صورت مقطعی و محدود اقداماتی انجام می شود اما زمینه‌ و بستر مناسب برای حضور بانوان در مبحث ورزش و فعالیت های ورزشی فراهم نمی‌شود، بانوان به عنوان ستوندهای خانه و خانواده باید بتوانند از امکانات و ظرفیت های ورزشی به نحو شایسته بهره مند گردند.

وی تاکید کرد:اولویت بودجه ورزشی در سال آینده با همکاری خیرین و سرمایه گذاران بخش خصوصی، تکمیل و بازسازی زمین های موجود و تخریب شده و پس از آن واگذاری به مجموعه های توانمند جهت ارائه خدمات ارزنده به شهروندان است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات