افزایش 4 برابری بهای ادوات و لجستیک مورد نیاز  ...

افزایش 4 برابری بهای ادوات و لجستیک مورد نیاز ...

افزایش 4 برابری بهای ادوات و لجستیک مورد نیاز آتش‌نشانی/ کیفیت خدمات ایمنی شهر باید متناسب با شرایط به‌روز شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسن کریمدادی در جلسه کارگروه تخصصی-پژوهشی ایمنی و خدمات آتش‌نشانی، با بیان اینکه کارگروه‌ها، نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی در تصمیم‌گیری‌های شورای شهر دارند، اظهارکرد: تصمیمات کارگروه‌ها، زیربنا و اساس تصمیم‌گیری‌های کمیسیون‌های تخصصی است؛ کمیسیون‌هایی که رسالت و وظیفه ریل‌گذاری و تبیین سیاست برای شهرداری را عهده‌دار هستند.

وی با اشاره به حضور کارشناسان و افراد متخصص در کارگروه‌های متنوعی که ذیل کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس شکل گرفته، گفت: بحث و تبادل‌نظر پیرامون موضوعات مبتلابه شهری در کارگروه‌ها، موجب می‌شود که تصمیم‌گیری‌‎ها و سیاست‌گذاری‌های شورای شهر، از پشتوانه علمی و تخصصی قوی‌تری برخوردار باشد.

کارگروه تخصصی-پژوهشی ایمنی و خدمات آتش‌نشانی به منظور بررسی تعرفه‌های سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد برگزار شد و کریمدادی در این خصوص تصریح کرد: لایحه بودجه سال 1401 شهرداری مشهد، بهمن‌ماه تقدیم شورای شهر شده و کمیسیون‌های تخصصی درحال بررسی آن هستند؛ این بودجه نسبت به سال 1400، حدود 8 هزار میلیاردتومان افزایش داشته و لذا باید این لایحه با دقت نظر، پایش شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: باید توجه داشت که مشهدالرضا(ع) در حوزه‌های مختلف شهری، از جمله خدمات شهری و آتش‌نشانی، در سطح کشور الگو و برند است و یکی از مهمترین رسالت‌های مدیریت شهری، حفظ شرایط کنونی و تلاش در جهت ارتقاء وضعیت موجود است.

کریمدادی با بیان اینکه توجه به امکانات و لجستیک سازمان آتش‌نشانی و بهره‌گیری از تجهیزات به‌روز، یکی از ضروری‌ترین محورهای فعالیتی مدیریت شهری باید باشد، گفت: موضوع حفظ ایمنی و صیانت از جان مردم، اساس کار سازمان آتش‌نشانی است و لذا باید بهترین و مناسب‌ترین امکانات در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون، فعالیت و خدمات‌رسانی سازمان آتش‌نشانی، کاملا رایگان بوده و این در شرایطی است که طی سال‌های اخیر، هزینه تامین ادوات و لجستیک مورد نیاز سازمان تا 4 برابر افزایش داشته و به عنوان مثال قیمت هر دست لباس مخصوص آتش‌نشانان به بیش از 50 میلیون تومان رسیده است.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در بررسی لایحه بودجه شهرداری باید دو موضوع مورد توجه شورای شهر قرار گیرد؛ نخست اینکه هزینه‌های مورد نیاز شهر تامین و نیازهای روزمره شهروندان را بتوانیم پاسخگویی کنیم و از سوی دیگر فشار مضاعفی به مردم تحمیل نشود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات