جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چناران

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چناران

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چناران، به ریاست محسن مه آبادی فرماندار چناران و با حضور محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی و دیگر اعضای ستاد در روز سه شنبه مورخ 3/12/1400 برگزار گردید.
دکتر نجات مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: درطرح تفصیلی شهرستان‌ها الزامات مدیریت بحران، اطلس خطرپذیری و بانک اطلاعاتی تجهیزات مناطق مختلف با رویکرد گسترش فرهنگ ایمنی پایدار تدوین شود.
محسن نجات روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا در حاشیه بازدید از روستای بقمچ شهرستان چناران افزود: بر همین اساس باید اهتمام ویژه‌ای به موضوع آموزش همگانی و تخصصی مدیریت بحران، افزایش سطح تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی بحران مدار و افزایش توان مقابله و سطح اطلاع رسانی در مدیریت بحران در شهرستانها صورت پذیرد.
وی ادامه داد: در صورتی که همه دستگاه‌های بحران مدار به تعامل با یکدیگر برسند ، می توانند مشارکت‌های مردمی را مدیریت و توسعه دهند.
او با اشاره به ماده 15 قانون مدیریت بحران عنوان کرد: در این ماده آمده است در شرایط اضطراری و پاسخ به بحران، چنانچه خدمات و امکانات دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی غیردولتی به تنهایی کافی نباشد و یا ارائه آنها زمانبر شده به گونه ای که احتمال وقوع خسارات جانی و مادی وجود داشته باشد، بخش‌های خصوصی و تعاونی موظف هستند خدمات و امکانات موجود خود را به درخواست رییس ستاد بحران ، ارائه دهند و هزینه خدمات و امکانات ارائه ‌شده بر اساس تعرفه‌های قانونی و در صورت عدم وجود،‌ بر اساس عرف، از سوی دستگاه سفارش‌دهنده پرداخت می‌شود.
نجات به بازدید خود از شهرستان چناران و روستای بقمچ اشاره کرد و گفت: در سال 1392 به واسطه شکل گیری سیلی که منجر به کشته شدن 5 نفر و ایجاد خسارت 51 میلیارد تومانی شد،که اهمیت و حساسیت بحرانی منطقه را دوچندان می کند
او افزود: باتوجه به سیاست های پیشگیرانه مدیریت بحران استان ، مبلغ 13 میلیارد و 363 میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی و استانی سال۱۴۰۰ اختصاص یافته، تا توسط آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان برای انتقال آب لوله‌کشی، بازسازی و نوسازی قنوات، تکمیل سالن چند منطوره مدیریت بحران شهر چناران صورت پذیرد.
مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی عنوان کرد: انجام مطالعات احداث پل دسترسی بر روی رودخانه بقمچ توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی

    اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات