«۹۰» بهترین سال برای شهرداری تهران

«۹۰» بهترین سال برای شهرداری تهران

http://www.bananews.ir/معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران سال ۹۰ را به عنوان مترقی ترین کارنامه مالی مجموعه شهرداری در طول سالیان گذشته از لحاظ دستیابی به اهداف اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) صرف نظر از کشمش‌های شهرداری تهران با مجموعه‌های دولتی بر سر دستیابی به منابع مالی مصوب در بودجه سال جاری بابت تامین هزینه‌های مترو و گلایه شهرداری تهران از اجرا نشدن تعهدات مالی از سوی دولت، نهاد شهرداری تهران توانست با بالاترین عملکرد مالی و اجرایی پرونده کاری خود را در سال ۹۰ ببندد.

مناف هاشمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران نشانه‌های عملکرد مترقی شهرداری تهران را تصویب متمم بودجه ۹۰ در شورای شهر بیش از رقم پیشنهادی شهرداری، ارائه بودجه سال ۹۱ در وقت قانونی و تصویب اصلاحیه بودجه امسال شهرداری به عنوان سه خروجی شهرداری تهران در یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: امسال توانستیم بودجه نقدی را با ۱۰۰ درصد و بودجه غیر نقدی را با ۲۰ درصد رشد (بدون در نظر گرفتن متمم) بودجه محقق کنیم. در عین حال بودجه شهرداری در سال ۹۰ با احتساب متمم معادل ۸۳ درصد محقق شده است.

هاشمی گرچه سال ۹۰ را از نظر تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده مترقی دانست اما بازهم از عدم اجرای تعهدات بخش‌های دولتی در پرداخت بدهی‌های مشخص به شهرداری انتقاد کرد و گفت: با وجود آنکه در ۱۱ ماه ابتدای سال، ۸۳ میلیارد تومان در بافت‌های فرسوده بابت نوسازی وصدور پروانه تخفیف دادیم و بر اساس قانون باید این مبلغ از وزارت راه و شهرسازی دریافت شود، اما تا امروز رقمی از این محل دریافت نشده است.

مترو؛ دولت ۱۵۰ میلیارد داد، شهرداری ۷۰۰ میلیارد

به گفته ‌هاشمی گذشته از منابع محقق نشده در بحث بودجه جاری در یارانه بلیت اتوبوسرانی ۳۳ میلیارد تومان از دولت دریافت شده که باید این میزان ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان باشد، همچنین در بحث یارانه بلیت مترو ۷۸ میلیارد تومان و در بحث عمرانی مترو نیز از ۲۴۰ میلیارد تومان ۱۵۱ میلیارد تومان وصولی داشتیم، این در حالی است که در بودجه کمکی به مترو و فروش مجتمع‌های ایستگاهی و وام‌ها، شهرداری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به مترو کمک کرده است.

او درآمد حاصل از قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری را ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد تا آخر سال به هزار میلیارد تومان برسد.

تراکم‌های مجاز و هماهنگ شده

هاشمی با تاکید بر کسب درآمدهای پایدار برای شهرداری تصریح کرد: در سال ۹۱ بالغ بر ۳۵ درصد درآمدهای شهرداری متکی بر درآمدهای پایدار خواهد بود و این روند هر سال رو به افزایش است تا درآمد وابسته به تراکم را کاهش دهیم.

 

 

    نظرات