تهیه سازوکار تشکیل قرارگاه اجتماعی/ مسئولیت‌های  ...

تهیه سازوکار تشکیل قرارگاه اجتماعی/ مسئولیت‌های ...

تهیه سازوکار تشکیل قرارگاه اجتماعی/ مسئولیت‌های قرارگاه براساس اختیارات مدیریت شهری تبیین شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حجت‌الاسلام حسن منصوریان، در جلسه کارگروه اجتماعی و سلامت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، با بیان اینکه یکی از محورهای مدنظر شورای ششم در حوزه فرهنگی، تشکیل قرارگاه اجتماعی توسط شهرداری بوده، اظهارکرد: این مهم در جلسه علنی شورای شهر مطرح و سپس شهرداری مکلف شد تا ظرف مدت 2 ماه، سازوکار اجرایی این قرارگاه را ارائه نماید.

وی با اشاره به گذشت حدود یک ماه و نیم از این مصوبه شورای شهر، گفت: سازوکار اجرایی قرارگاه اجتماعی تهیه شده و در جلسات تخصصی به بررسی آن خواهیم پرداخت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید کرد: رسالت‌هایی که در این قرارگاه برای مدیریت شهری، اعم از شورای شهر و شهرداری تعریف می‌شود، باید براساس وظایف، مسئولیت‌ها و چارچوب اختیارات باشد و فراتر از آن گام برنداریم.

** تشریح اهداف پیش‌بینی شده برای قرارگاه اجتماعی

مهدی ابراهیمی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس در این جلسه، از برگزاری جلسات متعدد پیرامون تشکیل قرارگاه اجتماعی خبرداد و گفت: خروجی این جلسات، پیش‌نویسی است که تهیه شده و درحال حاضر نیازمند پایش و مشورت به منظور غنابخشی بیشتر است.

وی در ادامه به تشریح اهداف مدنظر و پیش‌بینی شده برای قرارگاه اجتماعی پرداخت و اظهارکرد: قرارگاه اجتماعی شناسایی و توسعه ظرفیت‌های مردمی و اجتماعی برای کاهش آسیب‌های این حوزه را در دستورکار خود قرار خواهد شد و به دنبال بسترسازی برای افزایش فعالیت‌های اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی هستیم.

ابراهیمی، پایه‌گذاری حکمرانی علمی و ژرف‌نگرانه نظری و تحلیلی در عرصه اجتماعی با رویکرد اسلامی و هماهنگی و هم افزایی مبانی نظری و داده‌های پژوهشی را دیگر رسالت تبیین شده برای قرارگاه اجتماعی دانست و افزود: این قرارگاه به دنبال ساماندهی مساله‌محور حلقه‌های میانی و تعریف ماموریت آن در نقش‌های برنامه‌ریزی و هدایت عملیاتی است.
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری مشهد مقدس خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به منظور اجرای فراگیر طرح‌های مداخله‌ای در سطح جامعه و همچنین ایجاد تشکیلاتی منسجم و هدفمند تحت عنوان قرارگاه اجتماعی که بتواند در بستری مردمی و اجتماع محور، هماهنگی، هم‌افزایی و همکاری لازم تمامی ظرفیت‌های شهری درخصوص پییشگیری، درمان و صیانت از آسیب‌های اجتماعی بوجود آورد، از دیگر اهداف مدنظر ماست.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات