آیین نکوداشت مربیان برتر سال فوتبال در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

آیین نکوداشت مربیان برتر سال فوتبال در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

آیین نکوداشت مربیان برتر سال فوتبال در تالار محیط بان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش«پارما» آیین نکوداشت مربیان برتر سال فوتبال با حضور پیشکسوتان فوتبال، مدیران عامل باشگاه های ورزشی و مدیران استانی مرتبط از ساعت 9 الی 12 امروز پنجشنبه 5 اسفند 1400 در تالار محیط بان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این مراسم گفت؛ در دورانی که ما در دو یا سه دهه گذشته شاهد توسعه ناپایدار در جهان و به خصوص در کشورهایی که مشکلات عدیده ای داشته اند بوده ایم، این توسعه ناپایدار باعث شده که امروز در کشور و به خصوص در اصفهان درگیر معضلات بسیار زیادی در رابطه با موضوع محیط زیست باشیم.

ایرج حشمتی ادامه داد؛ این معضلات در استان شامل خشک شدن زاینده رود، آلودگی هوا، پسماند و توسعه صنایع در نقاطی است که اگر در گذشته به درستی تصمیم گیری شده بود، الان شرایط محیط زیستی اصفهان این گونه نمی شد.

وی اظهار داشت؛ در سطوح ارزش گذاری محیط زیست در کنار منافع اقتصادی، زیبایی شناختی و اخلاق مداری نیز وجود دارد و امروز برای اینکه بتوانیم مشکلات محیط زیستی کشور و به خصوص اصفهان را حل کنیم به تغییر رفتار نیاز داریم که بخشی از این تغییر رفتار در آموزش های رسمی و بخشی در آموزش های غیر رسمی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در صحبت های خود به تیم ذوب آهن اصفهان اشاره کرد که عروسک اهدایی و نماد این تیم کروکودیل ایرانی یا گاندو است و افزود؛ این نمونه ای از همین تغییر رفتار است.

ایرج حشمتی بیان داشت؛ در زمانی که جناب آقای محمدرضا ساکت مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان، مدیر ملی المپیک در کشور در دوره قبل بودند، تلاش ایشان باعث شد تا تصویر یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم ملی قرار گیرد و در مسابقاتی مانند جام جهانی از این طریق این گونه در خطر انقراض به نمایش گذاشته شده و به دنیا معرفی شود و امروز دنیا تیم ملی فوتبال ایران را به عنوان یوزهای ایرانی می شناسند.

وی ادامه داد؛ آن چیزی که باعث تغییر نگرش می شود دانش است و دانش یعنی داده های علمی به اضافه دیدگاهی که ما نسبت به یک موضوع داریم و امروزه تغییر رفتار باید به صورت غیرمستقیم و از سوی افرادی که مورد اعتماد مردم هستند شکل گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ضمن بیان اصل پنجاهم قانون اساسی گفت؛ حفاظت از محیط زیست برای نسل فعلی و نسل های آینده وظیفه ای عمومی است و این وظیفه عمومی شامل کانون مربیان فوتبال نیز می شود. وی افزود؛ مربیان فوتبال افرادی هستند که شخصیت تأثیر گذار دارند و بر بازیکنان خود تأثیر گذاشته و بازیکنان بر هوادارن تأثیر می گذارند و هواداران نیز می توانند باعث تغییر رفتار در جامعه شوند.

ایرج حشمتی از سازمان های مردم نهاد که در این مراسم حضور داشتند نیز به خاطر نقش بسیار بسزایی که در آموزش و فرهنگ محیط زیستی دارند تشکر کرد.

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان در این مراسم گفت؛ فوتبال با مسؤولیت های اجتماعی پیوندی اساسی دارد و یکی از این مسؤولیت ها موضوع محیط زیست است و خوشبخت هستیم که توانستیم در این راستا بحث یوز ایرانی را به عنوان یک فرهنگ والای ایرانی مطرح کنیم. محمدرضا ساکت افزود؛ ایرانی ها انسان های فرهنگی هستند و به همه ابعاد انسانی از جمله محیط زیست و نیز به یوز ایرانی به عنوان یک نماد توجه ویژه ای دارند.

وی ادامه داد؛ ورزشگاه نقش جهان به عنوان قطب گردشگری بوده و موزه های بسیار بزرگی در آن ایجاد شده است و ما در زمینه اختصاص غرفه ای برای نماد ویژه محیط زیست اصفهان در این ورزشگاه اعلام آمادگی می کنیم.

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان همچنین در این همایش پیراهن امضا شده این باشگاه را به موزه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اهدا کرد.

در پایان این مراسم از عقاب طلایی به عنوان نماد محیط زیستی کانون مربیان فوتبال ایران رونمایی و از مربیان برتر سال فوتبال تجلیل شد. محمود ابراهیمی مربی تیم فولاد مبارکه سپاهان و قهرمان بازی های لیگ ایران، محمود اشراقی مربی فوتبال ساحلی شهرستان ورنامخواست و از مربیان سازنده دارای مقام‌های کشوری و استانی، مریم انالویی مربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با مقام‌های مختلف کشوری، مسعود بهشتی نیا مربی و ورزشکار نمونه محیط زیست استان و دارای مقام های متعدد کشوری و استانی، امیر جمالی سرمربی تیم نوجوانان ذوب آهن اصفهان‌ در سال 98 و قهرمان نوجوانان ایران، محسن فروتن از مربیان سازنده و استعدادیاب، سر مربی نوژن و آورنده مقام‌های متعدد در رده جوانان و نوجوان استان، مهدی محمدی از مربیان فوتسال گیتی پسند، دارای مقام‌های کشوری و قهرمان امیدهای ایران با تیم گیتی پسند اصفهان، ابوالقاسم معینی آرانی از مربیان سازنده و منتخب از شهرستان آران بیدگل، و همچنین استاد حسین چرخابی ریاست محترم کانون مربیان استان اصفهان و حسن شفیعی دبیر کانون مربیان استان نیز در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات