مجتمع آبرسانی غرب و شرق بمپور در آستانه بهره‌برداری / صرف 130 میلیارد تومان هزینه برای آبرسانی به 41 روستای تحت پوشش

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، "علیرضا قاسمی" از طرح آبرسانی به مجتمع غرب و شرق بمپور به عنوان یکی از طرح‌های شاخص و مهم استان در حوزه آبرسانی روستایی یاد کرد و گفت: این طرح با پیشرفت فیزیکی 100 درصدی در خطوط انتقال و مخازن و بیش از 90 درصد در شبکه‌های توزیع، تعداد 41 روستای شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور را تحت پوشش قرار داده است.

وی اعتبار هزینه شده برای طرح فوق را بالغ بر 95 میلیارد تومان تا ابتدای سال 1400 عنوان کرد و افزود: در سال‌جاری نیز از محل ردیف بودجه عمومی علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، مبلغ 34 میلیارد تومان برای اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع روستاهای باقیمانده اختصاص یافته که در مرحله نهایی انجام عملیات است.

قاسمی با بیان اینکه طرح آبرسانی به مجتمع غرب و شرق بمپور در سال قبل به دلیل افت منابع آبی و گاهاً برداشت‌های غیرمتعارف آب در طول مسیر خط انتقال و شبکه‌های توزیع دچار اختلال شد، از حل این مشکل با حفر یک حلقه چاه جدید در دشت نایگون و مهندسی مجدد دو حلقه چاه خبر داد و تصریح کرد: در مجموع میزان 205 لیتر در ثانیه پمپاژ از نایگون صورت می‌گیرد که 20 لیتر در ثانیه برای روستای خیرآباد و 185 لیتر در ثانیه برای دیگر روستاها انتقال می‌یابد.

وی افزود: برای تعدادی از روستاهای انتهای خط از جمله جعفرآباد و قاسم‌آباد، در فصل تابستان چاه‌های موجود که هر کدام به ترتیب 15 و10 لیتر در ثانیه ظرفیت پمپاژ دارد وارد مدار خواهد شد.

افزایش 40 لیتر در ثانیه به منابع آبی تا پایان فروردین‌ماه

این مقام مسئول در ادامه از افزایش ظرفیت تأمین آب طرح مذکور در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در سالجاری اجرای خط انتقال از چاه‌های سرکهوران به پیمانکار واگذار شده که امید است تا پایان فروردین ماه تکمیل و چاه‌های سرکهوران وارد مدار بهره‌برداری قرار گیرد.
وی افزود: با اجرای این عملیات 40 لیتر در ثانیه به منابع تأمین آب شرب طرح اضافه خواهد شد که برای روستاهای شهرستان بمپور انتقال خواهد یافت.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان

    شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان

    شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان یک شرکت در شهر زاهدان می باشد

      نظرات