توصیه‌های ایمنی سازمان آتش‌نشانی کرمان برای خانه‌تکانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان اعلام کرد:
توصیه‌های ایمنی سازمان آتش‌نشانی کرمان برای خانه‌تکانی




مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: شهروندان در ایام پایان سال و در حین خانه‌تکانی، مراقب مسمومیت ناشی از‌ شوینده‌ها باشند و از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب خودداری کنند، زیرا احتمال انفجار یا آتش‌سوزی این مواد زیاد است.

به گزارش کرمان‌آنلاین، رضا میرزایی، با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، خانه‌تکانی را از سنت‌های حسنه ایرانیان دانست و افزود: هنگام خانه‌تکانی، بایستی نکات ایمنی رعایت شود تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار برای شهروندان نباشیم.
وی بیان کرد: در زمان نظافت منزل و استفاده از نردبان یا چهارپایه، از سطح اتکای آن با زمین کاملاً مطمئن شوید و از نردبان دوطرفه و استاندارد استفاده کنید.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان ادامه داد: از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و غیره که آلوده به مواد روغنی هستند، با مواد سریع‌الاشتعال مثل بنزین جداً خودداری کرده و از مواد شوینده مانند سفیدکننده‌ها و جوهر نمک در حد استاندارد استفاده کنید.
میرزایی تاکید کرد: مواد شوینده مانند سفیدکننده‌ها و جوهر نمک را روی زمین رها نکرده و در دسترس کودکان قرار ندهید و حتی‌الامکان خانه تکانی را در زمان غیبت کودکان انجام داده تا ضریب بروز حوادث کاهش یابد.
وی با تاکید بر لزوم رعایت احتیاط در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل و پرهیز از رفتن روی نرده‌ها یا قرنیزها، خاطرنشان کرد: در هنگام شست‌وشوی لوازم برقی مانند لوستر و چراغ روشنایی، از قطع کامل برق مطمئن شوید؛ در غیر این صورت، احتمال برق‌گرفتگی بسیار زیاد است؛ ابتدا برق وسیله برقی را قطع کرده و سپس نسبت به پاک‌سازی آن اقدام نمایید.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان به شهروندان توصیه کرد: زمان جابه‌جایی لوازم خانگی به‌خصوص اجاق گاز، احتیاط لازم را انجام دهید و تمام اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را به وسیله آب و صابون چک کنید تا از عدم نشتی گاز مطمئن شوید؛ در ضمن نسبت به تعویض به‌موقع شیلنگ‌های رابط گاز فرسوده اقدام کنید.
میرزایی خاطرنشان کرد: شارژ به‌موقع خاموش‌کننده دستی آتش‌نشانی موجود در محیط منزل در زمان آتش‌سوزی احتمالی، می‌‌تواند کمک به‌سزایی به شما بکند، پس توصیه می‌شود نسبت به شارژ خاموش‌کننده دستی آتش‌نشانی اقدام کرده و از آماده به‌کار بودن آن اطمینان حاصل کنید.
وی افزود: در صورت بروز حادثه سریعاً با شماره ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تماس گرفته و با حفظ خونسردی، آدرس دقیق محل حادثه را اعلام نمایید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات