نصب کنتورهای بازار برق بر روی تمام مبادی شبکه برق منطقه‌ای خوزستان

نصب کنتورهای بازار برق بر روی تمام مبادی شبکه برق منطقه‌ای خوزستان

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 441 و در مجموع بیش از 3 هزار کنتور بازار برق بر روی شبکه نصب شده، گفت: بر روی کلیه مبادی شبکه انتقال و فوق توزیع این شرکت کنتورهای بازار برق نصب شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، فرامرز شادفر بیان کرد: از ابتدای سال 1400 تاکنون 441 دستگاه کنتور بازار برق بر روی شبکه تولید، انتقال، فیدرهای توزیع و مشترکین خاص در همه سطوح ولتاژی با استفاده از فیبر نوری و ANP نصب و راه‌اندازی شده است که هدف از آن، قرائت برخط (آنلاین) کلیه مبادی شبکه انتقال و فوق توزیع است.
وی با بیان اینکه در مجموع کل کنتورهای منصوبه در محدوده تحت پوشش برق منطقه‌ای خوزستان به 3070 دستگاه رسیده است، افزود: امکان دسترسی به دیتای قرائت شده و بر‌خط و دسترسی مراجع ذی صلاح به این دیتا، شفاف سازی و ثبت دیتای تولید، انتقال و توزیع و محاسبه دقیق تلفات شبکه، شناسایی نقاط بحرانی شبکه و انجام مانورهای بهره‌برداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن از جمله اهداف نصب و راه‌اندازی کنتورهای بازار برق است.
مدیر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: کاهش چشمگیر هزینه‌های بهره‌برداری با ایجاد تعادل در بار عبوری از خطوط و ترانس‌های شبکه، امکان پیش بینی بار و تعیین نقاط مناسب جهت توسعه شبکه و در نهایت قابلیت اطمینان شبکه و کاهش خاموشی‌ها از دیگر مزایا و اهداف تکمیل و اتمام نصب کنتورهای برق در کلیه مبادی شبکه انتقال و فوق توزیع این شرکت است.
گفتنی است، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان وظیفه تامین و پایداری برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای خوزستان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات