همکاری بیش از 6هزارو 300مشترک کشاورزی در طرح های پیک سایی توزیع برق استان مرکزی

همکاری بیش از 6هزارو 300مشترک کشاورزی در طرح های پیک سایی توزیع برق استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: بیش از 6 هزارو 300 مشترک کشاورزی در طرح های پیک سایی توزیع برق استان مرکزی در تابستان 1400 مشارکت کردند.

محمد اله داد در آیین تجلیل از کشاورزان همکار در پیک مصرف برق تابستان 1400 و جلسه توجیهی جهاد کشاورزی و انجمن صنفی کشاورزی گفت: 6324 مشترک کشاورزی به مبلغ 23 میلیارد ریال پاداش جهت شرکت در طرح های پیک سایی توزیع برق استان مرکزی دریافت کردند‌.

وی بابیان اینکه براساس دستورالعمل‌هایی در خصوص کاهش مصرف برق مشترکان از سوی وزارت نیرو و توانیر به شرکت‌های توزیع نیروی برق ابلاغ شده که از جمله آنها عقد تفاهم نامه با کشاورزان است،افزود:کشاورزان می‌توانند در ساعات اوج مصرف برق به ویژه در فصل تابستان از ساعت 13 تا 17 در بازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور، با خاموش کردن چهار ساعته موتور پمپ‌های چاه مزارع در دوره پیک مصرف، سایر 20 ساعت شبانه‌روز را به صورت رایگان از برق استفاده کنند.

اله داد با بیان اینکه مشترکین چاه های کشاورزی ملزم به رعایت قدرت وانرژی مندرج در پروانه بهره برداری معتبر می باشند ،افزود: نرخ تعرفه مشترکین کشاورزی دارای تجاوز از قدرت و یا مصرف تغییر خواهد کرد،افزود: نرخ مشترکین در محدوده مصرف دیماند قرارداد تغییری نداشته و فقط مشمول مشترکین دارای تجاوز از قدرت دیماند قرارداد خواهد شد.

وی ضمن راهکارهای کاهش مصرف برق در حوزه کشاورزی افزود: در برخی موارد 30 تا 40 درصد مبلغ صورتحساب برق به دلیل بالا بودن مصارف انرژی راکتیور در موتور الکتریکی است که با نصب خازن مناسب به سادگی از پرداخت هزینه مزبور جلوگیری خواهد شد.

اله داد ضمن ابراز رضایت از همراهی کشاورزان با طرح های تشویقی همکاری در برنامه‌های مدیریت مصرف تابستان سال جاری گفت: همکاری مشترکان کشاورزی درطرح‌های پیک‌سایی تابستان سال جاری، صرفه‌جویی 17338 مگاوات ساعتی برق در کاهش پیک بار و پرداخت 23 میلیارد ریال پاداش مشارکت به آنان را به دنبال داشت.

وی ضمن اعلام نغییر نرخ مصرف برق برای کشاورزانی که در سقف پروانه بهره برداری از منابع آبی استفاده می کنند ،افزود: از ابتدای بهمن امسال، برق مصرفی مازاد بر پروانه اعم از مصارف ویلاها ،کارگاه ها و مصارف غیر مرتبط در مجاورت چاه های آب به قیمت تامین محاسبه و دریافت خواهد شد.

در این جلسه پایان این مراسم از کشاورزان همیار در طرح های پیک سایی توزیع برق استان مرکزی تقدیر شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات