برگزاری نخستین جلسه مشترک مدیران دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت نیرو

برگزاری نخستین جلسه مشترک مدیران دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت نیرو

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "فتح‌اله طلوعی" در جلسه مشترک مدیران دفاتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت نیرو با اشاره به تاثیر دو کالای کاربردی آب و برق در زندگی مردم، اظهار کرد: اهمیت و حیاتی بودن خدمات وزارت نیرو در کشور بر کسی پوشیده نیست و ارائه این خدمات، اوج ارتباط با مردم است. وزارت نیرو در پیشانی نهضت خدمت‌رسانی به مردم ایران قرار دارد.
وی عملکرد این وزارتخانه را در ارائه خدمات مطلوب عنوان و تاکید کرد: رویکرد سازمان بازرسی کشوری، تعامل و همراهی بوده و تلاش می‌شود، به اقدامات مسئولان اجرایی در خصوص انتصابات، پروژه‌ها و غیره توصیه لازم صورت بگیرد.
به گفته بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور، رویکرد و روند این دوره برای کارکرد مثبت مدیران در حوزه نیرو است.
وی انجام اقداماتی از قبیل مناقصات را مورد اشاره قرار داده و بر لزوم رعایت دو محور "عدم انحصار" و "رقابتی بودن قیمت‌ها" تاکید کرد.
طلوعی رویکرد اصلی سازمان بازرسی کل کشور را استفاده جدی از ظرفیت ماده ۸ و ۱۰ قانون تشکیل سازمان دانست و اجرای ظرفیت ماده ۱۰ را در راستای اجرای پیشنهادها اقدامی مهم برشمرد.
بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور، در پایان ثبت عملکرد مثبت مدیران در کنار سایر گزارشات را به عنوان رویکردهای جدید این سازمان معرفی کرد.

جوهره اصلی بازرسی، نظارت است/ تاکید بر اهمیت نظارت برای جلوگیری از فساد در دولت سیزدهم
همچنین در ادامه "حجت الاسلام والمسلمین مجیدرضا فولادی" مدیرکل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد نهاد ریاست جمهوری در این جلسه با بیان اینکه مسئولیت نظارت بسیار سنگین است، اظهار کرد: اولین ناظر برای بشریت خداوند است و در قرآن کلمه نظارت و مشتقات آن 129 بار تکرار شده که بیانگر اهمیت موضوع  است.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت نظارت برای جلوگیری از فساد در دولت سیزدهم، بر اجرای انواع نظارت رفتاری، عملکردی و غیره در دستگاه‌های دولتی تاکید کرد.
فولادی، نظارت دقیق بر دستگاه‌های مختلف کشور، انعکاس صحیح مشکلات کشور، ارائه راهکارها و پیگیری‌های ویژه را به عنوان محورها و راهبرهای اصلی نظارت عنوان کرد و افزود: عملکرد بخش‌های نظارتی را مردم قضاوت می‌کنند که باید از عملکردها راضی باشند.
مدیرکل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد نهاد ریاست جمهوری با اشاره به جمله "بزرگ‌ترین گناه، کوچک شماردن گناه است"، گفت: بازرسی‌ها باید در زمینه‌های مختلف عملی باشد چرا که هیچ فساد، رانت، اغماض و غیره‌ای قابل قبول نیست و برای تحقق این موضوع، باید نظارت دقیق و جدی صورت بگیرد.
وی ارتباط مردمی را لازمه جلوگیری از فساد دانسته و گفت: هر چه ارتباط با مردم بیشتر باشد، شناسایی گلوگاه‌های فساد آسان‌تر خواهد بود.
فولادی در پایان با بیان اینکه هدف از نظارت مچ‌گیری نبوده بلکه پیشگیری است، خاطرنشان کرد: جوهره اصلی بازرسی، نظارت بوده و مقدمه نظارت نیز ایجاد شاخص‌های ارزیابی است که در نهایت این موضوع برای رسیدن به سلامت اداری هدف‌گذاری شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات