نیروگاه داریان دومین نیروگاه دارای قابلیت خودراه‌اندازی در منطقه غرب کشور شد

نیروگاه داریان دومین نیروگاه دارای قابلیت خودراه‌اندازی در منطقه غرب کشور شد

رئیس مرکز کنترل دیسپاچینگ منطقه‌ای غرب از برگزاری موفق آزمون خودراه‌اندازی نیروگاه داریان و پیوستن این نیروگاه به نیروگاه‌های دارای قابلیت خودراه‌اندازی در منطقه غرب کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای غرب، مهندس "فرزاد کاظمی‌زنگنه" با اعلام این خبر گفت: آزمون خودراه‌اندازی نیروگاه داریان با اقدام هماهنگ عملیاتی مرکز کنترل ملی، مرکز کنترل دیسپاچینگ منطقه غرب، مرکز کنترل دیسپاچینگ فوق‌توزیع غرب، مدیریت و امور بهره‌برداری نیروگاه داریان، بهره‌برداری ایستگاه‌های داریان و اورامانات، شرکت‌ توزیع نیروی برق استان‌ کرمانشاه و گروه‌های تعمیرات پست و رلیاژ شرکت برق منطقه‌ای غرب با موفقیت برگزار شد.

وی افزود: آزمون‌خودراه‌اندازی نیروگاه‌ برق‌آبی داریان براساس سناریوی تنظیمی ضمن خروج تجهیزات انتقال اعم از باسبارها، خط انتقال و ترانسفورماتورهای مورد نظر و سپس برق‌دارسازی آن‌ها و انجام بارگیری توسط واحد خودراه‌انداز در حالت جزیره‌ای به انجام رسید.

مهندس کاظمی خاطرنشان ساخت: براساس راهبرد بازیابی شبکه سراسری، مسئولیت اجرای آزمون‌های خودراه‌اندازی در شبکه‌های تحت پوشش هر یک از دیسپاچینگ‌های منطقه‌ای به نماینده مسئول اجرا در هر منطقه تفویض اختیار شده است و در این راستا، مسؤولیت نظارت بر آزمون‌ها بر عهده نماینده معاونت راهبری است.

وی ابراز داشت: با اجرای موفق این آزمون، نیروگاه داریان پس از نیروگاه سیمره به‌عنوان دومین نیروگاه دارای قابلیت خودراه‌اندازی در منطقه غرب کشور، امکان بازیابی شبکه به‌صورت جزیره‌ای را در اختیار راهبران و بهره‌برداران شبکه قرار می‌دهد.

رئیس مرکز کنترل دیسپاچینگ منطقه‌ای غرب در پایان گفت: از مجموعه همکاران مرتبط در اجرای این عملیات در مراکز کنترل WAOC و WRDC ، دیسپاچینگ توزیع استان کرمانشاه، امور بهره‌برداری استان کرمانشاه و گروه‌های تعمیراتی و به‌ویژه مهندس حمیدرضا فیروزی رئیس گروه باریابی شرکت مدیریت شبکه برق ایران و مهندس بهنام نریمان‌نژاد مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد و نیروگاه داریان تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است نیروگاه داریان 210 مگاوات ظرفیت دارد و متشکل از سه واحد 70 مگاواتی است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای غرب

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای غرب

    شرکت برق منطقه ای غرب

    شرکت برق منطقه ای غرب یک شرکت در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات