غرس 70 هزار نهال مثمر در هفته درختکاری/ فرهنگ  ...

غرس 70 هزار نهال مثمر در هفته درختکاری/ فرهنگ ...

غرس 70 هزار نهال مثمر در هفته درختکاری/ فرهنگ «وقف سبز» گسترش یابد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، فاطمه سلیمی در پویش سراسری درختکاری که همزمان با ولادت باسعادت امام‌حسین(ع) و گرامیداشت مقام «پاسدار» در لشگر عملیاتی 5 نصر برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهارکرد: شهرداری مشهد امسال برای هفته درختکاری، 100 هزار نهال درنظر گرفته که براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، 70 درصد از آنها، نهال مثمر هستند.

وی با اشاره به غرس 2 هزار نهال به یاد شهدای انقلاب اسلامی در قرارگاه عملیاتی 5 نصر، گفت: تقارن روز درختکاری و روز پاسدار، اتفاق میمون و مبارکی است؛ «پاسدارها» اصل و ریشه درخت انقلاب هستند و مراسم امروز، اتفاق زیبایی بوده که در تعامل بین شهرداری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

سلیمی، کاشت درخت را از صدقات جاریه دانست که با استقبال مردمی هم همراه بوده و افزود: از معاونت خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد به خاطر انتخاب نهال‌های مثمر کمال تقدیر و تشکر را داریم چراکه انتخاب ارزنده‌ای بوده است.

نایب رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر لزوم توجه به «وقف سبز»، تصریح کرد: معاونت خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری باید با برقراری تعامل و ارتباط بین سازمان‌ پارک‌ها و سازمان آرامستان‌ها، نسبت به ترویج این فرهنگ اقدام نماید.

سلیمی گفت: خانواده‌ها می‌توانند در قالب طرح «وقف سبز» به یاد عزیزان سفرکرده خود، نسبت به غرس درخت اقدام نمایند؛ اتفاقی که علاوه بر گسترش فضای سبز شهری، وقف جاریه نیز محسوب می‌شود و اجر اخروی دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه درختکاری و گسترش فضای سبز باید مطابق با شرایط آب‌وهوایی مشهد انجام شود، افزود: امیدواریم با همراهی مسئولان و مشارکت مردمی بتوانیم شهر و کشور سبزتری داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات