مشروح مصوبات بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی  ...

مشروح مصوبات بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی ...

مشروح مصوبات بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در پایان بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به بررسی لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر، اظهارکرد: در این جلسه، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد که معبر فرعی شهید کاشانی 73، با حفظ شماره به نام شهید «محمدمهدی متدین طوسی»، معبر فرعی رسالت 106 به نام شهید «حجی محمد نجاتی»، معبر فرعی شهید فاطمیان 2/11 واقع در خیابان مهرمادر به نام شهید «غلامرضا خدادوست» و معبر فرعی شهید مفتح ۳۸ واقع در بلوار شهید مفتح به نام شهید «جعفر برومندنیا» نامگذاری نماید.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه در ادامه جلسه، محمود عیدی، معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌‎های مردمی شهرداری مشهد با رای اعضای شورای شهر به عنوان ذی‌حساب اول معاونت اقتصادی تعیین شد، گفت: تصویب طرح ارتقای نقش مساجد به عنوان یک عنصر هویت‌بخش تحت عنوان «مسجدمحوری»، دیگر تصمیم امروز اعضای شورای شهر بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، به استناد بند ۲۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و برنامه‌های پنج‌ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، به منظور احیای نقش مساجد در حکمرانی اسلامی جهت ارتقای کیفیت محلات در ابعاد کالبدی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و حل مسائل و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و امکانات مادی و معنوی در اختیار خود، با هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های ذیربط (با محوریت امور مساجد)، حداکثر طی مدت سه ماه نسبت به تدوین لایحه‌ای در این خصوص، با لحاظ بندهای مشخص و در سه بخش نمونه‌سازی، الگوسازی و عمومی‌سازی، اقدام و به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

حاجی‌بگلو در تشریح بندهای یاد شده، تصریح کرد: گسترش کمی و کیفی مساجد مبتنی بر معماری اسلامی ایرانی و توسعه متوازن در کلیه طرح‌های توسعه‌ای، پایدارسازی و توسعه منابع مالی مساجد مبتنی بر قوانین شهری و شهرداری از جمله این بندهاست.

وی گفت: رشد و ارتقای سرمایه‌های انسانی و ظرفیت‌های فرهنگی و تربیتی مساجد به منظور تربیت و کادرسازی فرهنگی جامعه شهری و دستیابی به سطح مطلوبی از اثربخشی در مدیریت مساجد، ارتقای کارکردهای فرهنگی اجتماعی مساجد در راستای مدیریت فرهنگی اجتماعی محله ارتقای نقش مساجد در تصمیم سازی و حکمرانی محلی و شهری و ایجاد درگاه خدمات به مردم در سطح محلات و ... از دیگر بندهای مدنظر است.

حاجی‌بگلو تصویب اصلاح مصوبه صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک را دیگر دستورکار امروز اعلام کرد و گفت: طبق این مصوبه، کف دریافتی شهروندان، در ازای دریافت زباله خشک، به 55 افزایش یافت؛ به نحوی که سهم شهرداری را از 15 درصد به 5 درصد کاهش دادیم تا شهروندان از طرح تفکیک زباله از مبداء استقبال بیشتری داشته باشند و مشوقی برای آنها باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات