شهردار شاهرود: 1000 درخت مثمر غیر مثمر در پارک شهرک فدک کاشته شد

شهردار شاهرود: 1000 درخت مثمر غیر مثمر در پارک شهرک فدک کاشته شد

شهردار شاهرود با بیان اینکه یک هزار درخت شامل 600 درخت مثمر و 400 غیر مثمر به مناسبت روز درختکاری در پارک شهرک فدک این شهر کاشته شد، گفت: درخت های انجیر، گردو و شاه توت از جمله درختان مثمر، زیتون تلخ، افرا، زبان گنجشک و توت نرک از جمله درخت های غیر مثمر کاشته شده در پارک شهرک فدک است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری، محسن احمدی به مناسبت روز درختکاری که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، پرسنل سازمان سیما و منظر، مدیران و کارشناسان شهرداری در محل پارک شهرک فدک برگزار شد، افزود: تا کنون 35 هزار درخت واکاری و در مناطق مختلف کشت و 10 هزار درخت دیگر تا پایان اسفند و اوایل فرودین ماه در نقاط مختلف سطح شهر اعم از پارک شهرک کوثر، کوی فرهنگ، بلوار شهدای منا، شهرک فجر سپاه، رینگ غربی، بلوار خاوران و جوادیه کاشته خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه 58 هزار درختچه و بوته تزئینی طی سه ماه گذشته در سطح شهر کاشته شده و 10 هزار بوته دیگر هم به این تعداد اضافه خواهد شد بیان کرد: فضای سبز شهری با گذشت یک سال از 270 هکتار به 330 هکتار رسیده و سرانه ما بر اساس آمار قابل توجه است اما قصد داریم از این میزان نیز فراتر برویم تا در مقایسه عکس های هوایی سال های گذشته با سال جاری این آمار برای همه مردم قابل لمس باشد.
احمدی از کاشت 100 هزار نشاء گل رز در نقاط مختلف سطح شهر خبرداد و تصریح کرد: در نظر داریم تا شعار شاهرود عملی کنیم.
شهردار شاهرود در ادامه ابراز داشت: عملیات کاشت درخت به مناسبت هفته درخت کاری هر روز در یک محل و با مشارکت گروه های مردمی و گروه های مختلف اجتماعی و اداری در محله های مختلف انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه 160 نیرو در واحد فضای سبز و پارک ها مشغول به فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: نخستین موضوع مهم در حوزه مدیریت شهری بعد از نظافت، مسئله فضای سبز است چرا که اهمیت و جایگاه فضای سبز برای بهبود محیط شهری و سیما و منظر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
احمدی ابراز داشت: میزان بودجه سازمان پارک ها در سال جاری 55 میلیارد تومان بوده است که این عدد نسبت به کل سال های تاسیس این سازمان غیر قابل تصور بوده و این نگاه نشان از اهمیت، رشد، پیشرفت و نگهداری مطلوب فضای سبز شهری در این سازمان را به همراه دارد.
شهردار شاهرود با اشاره به اینکه پاکیزگی، مولفه مورد تایید همه مسافران، مردم شهر و دیگر شهر ها برای شاهرود است و ما در دیدگاه اول خود که پاکیزگی و نظافت است توانستیم با تلاش مجموعه مدیریت شهری موفق عمل کنیم، اظهار داشت: سرسبزی شهر را به عنوان دومین مولفه در راستای اهداف بلند مدت خود قرارداده ایم تا در آینده شاهد آن باشیم که همه انسان هایی که شاهرود را می شناسند از آن به عنوان شهری پاکیزه و سرسبز یاد کنند.
وی با بیان اینکه مدیریت صحیح و به جا در شرایط سخت می تواند همه کمبود ها، تحولات عظیم و غیر قابل باور را رقم بزند و همه ما باید در شاهرود به دنبال این فرایند باشیم افزود: پیشرفت و نگهداری از فضای سبز و درختان کاشت شده سرمایه اصلی و حائز اهمیت بوده و اعتقاد داریم که در کنار تمام وظایف و تکالیفی که انجام می دهیم با در نظر گرفتن منابع آبی موظفیم شاهرود را به یکی از شهر های سرسبز کشور تبدیل کنیم.
محسن احمدی با بیان اینکه شهرداری در نظر دارد در هفته درختکاری قسمت مشخصی از پارک های سطح شهر را به کاشت درخت های مثمر اختصاص دهد، افزود: اگر هزاران پل و سازه بسازیم اما درخت در آن وجود نداشته باشد، شهر از نگاه مخاطب زیبایی نخواهد داشت لیکن فضای سبزعامل تعیین کننده در مدیریت شهری شاهرود است از سوی دیگر باید از آن هایی که این سرمایه را برای شهردر گذشته ایجاد کردند به نیکی یاد کرد.
شهردار شاهرود با بیان اینکه امروز یک سرمایه سبز ارزشمند در شهر وجود دارد که شاهرود را از دیگر شهر ها متمایز کرده است، ابراز کرد: مجموع این اتفاقات سبب خواهد شد تا شاهد شهری زیبا و مطلوب باشیم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات