طرح احداث ۷ سد برای هرمزگان در دست مطالعه است

طرح احداث ۷ سد برای هرمزگان در دست مطالعه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) «جمشید عیدانی»در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان هرمزگان با خبرنگاران اعزامی رسانه‌های کشور، با اعلام این خبر اظهار کرد: هفت سد ذکر شده با تکمیل مطالعات و تامین اعتبارهای لازم در آینده احداث شده و کمک خوبی در تامین آب این استان خواهند بود.
وی ادامه داد: استان هرمزگان از نظر تامین آب در محدوده دو حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان و بندرعباس- سدیج قرار دارد که اکنون بخش عمده نیاز آبی را تامین می‌کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: اکنون پنج سد استقلال میناب، جگین، شمیل و نیان، سرنی و درکا در این استان درحال بهره‌برداری هستند.
میدانی با بیان اینکه شبکه آبیاری میناب با ۱۱ هزار هکتار اراضی و سبزپوشان با ۴ هزار هکتار اراضی فعال است، اضافه کرد: پروژه‌های متعددی در استان در دست اجرا است که نوسازی خط آبرسانی از میناب به بندرعباس از جمله آنها است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از در دست مطالعه بودن ۱۳ طرح تغذیه مصنوعی خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ میلیون مترمکعب مجموع آب‌های سطحی مهار نشده استان هرمزگان است که اجرای این طرح‌ها نیاز به اعتباری بالغ بر چهارهزار و ۱۶۹ میلیارد ریال دارد.
عیدانی درباره طرح‌های علاج‌بخشی سدهای استان ادامه داد: طرح علاج‌بخشی سد چلوگهره، سدمیناب و جگین و نیز علاج بخشی تغذیه مصنوعی‌ها نیاز به اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال دارد.
​وی رودخانه‌های مراکز جمعیتی استان را ۵ هزار کیلومتر و رودخانه‌های مراکز جمعیتی را ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۲۳۵ کیلومتر رودخانه‌های پرخطر مراکز جمعیتی استان شناسایی شده است که هزار میلیارد ریال اعتبار برای انجام عملیات لایروبی رودخانه ها نیاز است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات