جلسه هم اندیشی هیات رئیسه سازمان و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی برگزار شد

جلسه هم اندیشی هیات رئیسه سازمان و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی برگزار شد

جلسه هم اندیشی هیات رئیسه و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی به منظور بررسی عملکرد دفاتر، راهکارهای مقابله  با ساخت و سازهای غیر مجاز و پیشبرد اهداف هر چه بهتر امور دفاتر، در محل سالن جلسات سازمان برگزار گردید.

براساس این گزارش درابتدای جلسه دکتر کورش خواجوی، رئیس سازمان،  از روسای دفاتر نمایندگی به خاطر حضور در این جلسه تقدیر و تشکر نمود و اظهار کرد: دفاتر نمایندگی به واسطه ارتباط مستقیم با مهندسان و مراجعه کنندگان و تنسیق امور آنها، مسئولیت مهمی در راستای پیشبرد اهداف سازمان دارند.

وی با بیان اینکه دفاترنمایندگی نقش بسزایی در برون رفت از مشکلات دارند عنوان کرد: تمام ساخت و سازها باید زیر پوشش سازمان نظام مهندسی انجام گردد و برای ساخت و سازهای غیر مجاز که یک معضل است باید از به صورت فنی و تخصصی در شهرستان ها برای آن برنامه ریزی شود.

خواجوی، دفاترنمایندگی را آینه تمام نمای سازمان در شهرستان ها بیان کرد و گفت: مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی  باید در جهت پیشبرد امور، تعامل و ارتباط سازنده با مراجع و سازمان های مرتبط مانند فرمانداری ها، شهرداری ها و دادستانی برقرار نمایند.

وی بر لزوم اجرایی شدن هرچه سریعتر مجریان ذیصلاح در کلیه شهرستان ها تاکید کرد و افزود: در شهرستان ها پروژه ها باید به مجری حقیقی ارجاع داده شود و سرپرست کارگاه ها از مهندسان شهر باشد و یک گام مثبت باید در این مورد برداشته شود.

در ادامه جلسه مدیران اجرای دفاتر نمایندگی، مسائل و مشکلات دفاتر نمایندگی و پیشنهادت لازم را مطرح نمودند.

اهم عناوین مطرح شده به شرح ذیل می باشد :

* بررسی راهکارها و مشکلات مربوط به استفاده از مجریان

* بررسی مشکلات و مسائل نرم افزاری دفاترنمایندگی

* بحث توزیع کار

* فرار ظرفیت ها

* نظامنامه خدمات مهندسی

* لزوم حضور عضو سازمان در کمیسیون ماده ۱۰۰

* افزایش تنخواه دفاتر

* تسریع در صدور پروانه اجرا دفاتر

* تشکیل کارگروه برای مهار ساخت و سازهای غیرقانونی  در شهرستان ها

سپس مهندس سپهر محمدیان، مدیر واحد خدمات مهندسی، در راستای مسائل مطرح شده مواردی مانند  لزوم استفاده همه دفاتر از کارتابل و ثبت پروژه ها در سیستم، عدم ارسال نامه ها به صورت دستی به شهرداری که باعث ایجاد فرار ظرفیت می شود،  سامانه اتصال سازمان به شهرداری ها و… را بیان کرد.

در پایان مهندس فیروز غلامی، نایب رییس سازمان، اظهار کرد: ۱۱ دفتر نمایندگی دارای ملک نیستند که این موضوع نگران کننده است و باید راهکارهای مختلف برای حل این معضل به کار برد.

وی ادامه داد: در خصوص دفاتر نمایندگی آسیب شناسی جدی داشته باشید و تقویت عملکرد را مد نظر قرار دهید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان یک انجمن در شهر اهواز می باشد

      نظرات