اعمال نگاه انقباضی نسبت به بودجه جاری شهرداری  ...

اعمال نگاه انقباضی نسبت به بودجه جاری شهرداری ...

اعمال نگاه انقباضی نسبت به بودجه جاری شهرداری مشهد مقدس/ منابع حاصل از صرفه‌جویی به حوزه عمرانی تخصیص می‌یابد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مهدی ناصحی در گفتگویی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 1401 شهرداری مشهد مقدس در کمیسیون تلفیق، اظهارکرد: یکی از موضوعات و محورهای مهم مورد تاکید شورا در اداره شهر برای سال آینده، ارتقاء بهره‌وری واحدهای خدمات‌دهنده به مردم در شهرداری است.

وی افزود: در همین راستا، یکی از موضوعات مهم همه ساله‌ در این موضوع، هزینه‌های جاری مدیریت شهری است.

ناصحی با اشاره به بررسی دقیق بودجه‌های جاری سازمان‌ها و ستاد شهرداری در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر، گفت: پس از این مهم، به جمع‌‎بندی رسیدیم که بودجه جاری سال 1401، با توجه به محدودیت‌های مربوط به تامین منابع و شرایط عمومی حاکم بر کشور، باید به صورت انقباضی و با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات بدنه مدیریت شهری، تهیه شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: منابع درآمدی حاصل از این صرفه‌جویی را در قالب بودجه‌های عمرانی می‌بینیم تا به پروژه‌های بزرگتر و کاربردی‌تر اختصاص یابد و شاهد بهره‌مندی مردم شریف مشهد از آنها باشیم.

ناصحی گفت: براساس همین تاکیدات، شهردار در لایحه بودجه تقدیمی به شورای شهر، صرفه‌جویی حدود 15 درصدی در بخش جاری بودجه را پیش‌بینی و لحاظ کرده است.

وی با بیان اینکه رویکرد و نگاه صرفه‌جویی در بودجه‌های جاری شهرداری در کمیسیون تلفیق نیز حاکم بوده، تصریح کرد: برهمین اساس، علاوه بر صرفه‌جویی اعمال شده، کمیسیون‌ها و کارگروه‌های شورای شهر نیز صرفه‌جویی‌های مازاد درنظر گرفته و اعمال نمودند.

ناصحی گفت: امیدواریم با تکیه بر این تجربه جدید در موضوع صرفه‌جویی بودجه‌های جاری شهرداری، به تعادلی در بودجه‌های جاری و عمرانی برسیم و میزان و سرعت خدمات‌رسانی را افزایش دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات