همکاری بندرعباس و هلسینکی در زمینه کشتی‌سازی

همکاری بندرعباس و هلسینکی در زمینه کشتی‌سازی

http://www.bananews.ir/استاندار هرمزگان در دیدار با سفیرکشور فنلاند گفت: با توجه به سوابق و تجارب کشور فنلاند در صنعت کشتی‌سازی و صنعت شیلات و ماهیگیری، این دو موضوع می‌تواند محور تعاملات بندرعباس و هلسینکی قرار گیرد.

ابراهیم عزیزی افزود: بر اساس سطح اراده دو کشور می‌توان زمینه گسترش عملی همکاری‌های دوجانبه را فراهم کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین با تشریح ظرفیت‌های گسترده این استان، از جمله برخورداری از ۱۴جزیره و مناطق آزاد قشم و کیش برای سرمایه‌گذاری در این استان اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین هرمزگان را به عنوان قطب صنایع آلومینیوم و فولاد کشور معرفی کرد و ادامه داد: ۶۳ درصد از مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران نیز از مبدا این استان انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: توانمندی‌های گردشگری استان نیز آن را به عنوان قطب گردشگری مطرح کرده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از انرژی جهان از منطقه خلیج فارس عبور می‌کند که این امر بر اهمیت استان هرمزگان به عنوان منطقه مجاور تنگه هرمز می‌افزاید.

سفیر فنلاند نیز در این دیدار، موقعیت استان هرمزگان را بسیار ممتاز دانست. هری سالمی(Harri salmi) اضافه کرد: نگاهی به نقشه ایران نشان می‌دهد که استان هرمزگان در جایگاه بسیار مهمی واقع شده و در مناسبات ملی و بین‌المللی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

براساس این گزارش، سفیر فنلاند از زیرساخت‌های دریایی و اقتصادی هرمزگان از جمله بندر شهید رجایی، پالایشگاه بندرعباس، جزیره قشم و دیگر نقاط مهم استان دیدن کرد.

 

 

    نظرات