جانمایی ۳۰ مکان عرضه میوه شب عید در سطح شهر

جانمایی ۳۰ مکان عرضه میوه شب عید در سطح شهر

جانمایی ۳۰ مکان عرضه میوه شب عید در سطح شهر

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان گفت: با توجه به فرا رسیدن نوروز، این سازمان به ارایه تسهیلات و مجوز لازم برای رفاه حال همشهریان گرامی در سطح شهر کرمان اقدام کرده است.

به گزارش کرمان‌آنلاین، هادی کاربخش افزود: با همکاری شرکت تعاون روستایی و هماهنگی پلیس راهور، ۳۰ مکان برای عرضه میوه شب عید جانمایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین این سازمان، نسبت به ساماندهی دست‌فروشان بازار بزرگ و جلوگیری از سد معبر، به راه‌اندازی اکیپ گشت به‌صورت دوشیفت در محدوده بازار بزرگ اقدام کرده است.

کاربخش با بیان اینکه ۱۰۰ فقره مجوز فروش ماهی قرمز و وسایل سفره هفت‌سین برای متقاضیان صادر شده است، از راه‌اندازی ۴۰ غرفه بازارچه فروش ملزومات شب عید در پارک «مادر» توسط این سازمان خبر داد.

وی بیان کرد: توسط این سازمان پنج ایستگاه جهت استقرار و ساماندهی وانت‌بارهای فروش میوه نیز در سطح شهر کرمان تعیین شده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، از ادغام مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون، جهت ساماندهی مشاغل و سد معبر، تعداد ۱۷۰ اخطاریه به مغازه‌داران ابلاغ شده است.

کاربخش افزود: در همین راستا از شهروندان محترم می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به شماره ۳۲۷۵۵۵۵۸-۰۳۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری ادامه داد: همچنین این سازمان با توجه به ترافیک ایام پایانی سال و برای کم‌شدن مشکلات مردم، نسبت به راه‌اندازی «گشت موتوری اجراییات» اقدام کرده است.

کاربخش همچنین از جمع‌آوری حداقل ۷۵ متکدی با همکاری کلانتری ۱۱ و تحویل آن‌ها به اردوگاه ماده ۱۶ در ایام پایانی سال خبر داد.

وی با اشاره به ارسال لایحه تخفیف ۳۰ درصدی درخصوص وسایل انبار مرکزی گفت: برای تحویل وسایلی که از متخلفان سد معبر در سطح شهر، در سال‌های قبل جمع‌آوری شده و در انبار مرکزی شهرداری نگهداری می‌شود، لایحه تخفیف ۳۰ درصدی به شورای اسلامی شهر ارسال شده است.

کاربخش افزود: پس از تصویب و تایید این لایحه، نتیجه به اطلاع شهروندان خواهد رسید تا نسبت به تحویل اقلام جمع‌آوری شده، اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، به کارگاه‌های غیرمجاز بازیافت نیز اشاره کرد و گفت: در راستای مصوبات شورای تامین استان درخصوص تجمیع کارگاه‌های بازیافت غیرمجاز در محدوده شهر و تاکید فرمانداری، شهرداری با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی، نسبت به تعیین دو نقطه خارج از محدوده شهر برای اختصاص به این مهم اقدام کرده است.

کاربخش با بیان اینکه این دو نقطه توسط اداره‌کل راه و  شهرسازی استان در حال واگذاری است، گفت: مصوب شده شهرداری کرمان درخصوص انتقال و تعطیلی این‌گونه مشاغل مزاحم در قالب مجتمع‌های صنفی پس از تحویل گرفتن زمین‌های مذکور از اداره‌کل راه و شهرسازی اقدام کند.

وی افزود: در راستای اجرای محدودیت‌های شهرداری کرمان مبنی بر ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، کمیسیون بند ۲۰ سازمان مشاغل، ۵۰۰ کارگاه بازیافت غیرمجاز را که در محدوده منازل مسکونی فعالیت می‌کردند، پلمب کرده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان ادامه داد: در این خصوص با پیگیری‌ها و احکام قضایی اخذ شده، به جابه‌جایی حدود ۳۰۰ کارگاه اقدام کرده‌ایم.

کاربخش ادامه داد: همچنین به استناد به ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند تعداد۱۹۰ کارگاه نسبت به اخذ مجوز فعالیت از این کمیسیون در خارج از محدوده شهری اقدام کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان گفت: طی سال ۱۴۰۰ بازرسان این کمیسیون به تشکیل ۱۳۵۰ پرونده مربوط به مشاغل مزاحم آلاینده، ۱۳۵۰ نظریه و ۲۷۰۰ اخطاریه مربوط به مشاغل مزاحم شهری اقدام کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات