در آيين تكريم و معارفه مديران عامل شركتهاي برق منطقه ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ، در اين مراسم كه با حضور مهندس حايري معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي ،مهندس اله داد معاون هماهنگي توزيع و جمعي از مديران ارشد شركت توانير و ارتباط تصويري با صنعت برق استان مازندران در مركز پايش صنعت برق برگزار شد، معاون وزير نيرو با قدرداني از خدمات ارزشمند مهندس افضلي ،براي مديران عامل جديد شركتهاي برق منطقه اي مازندران و گلستان و توزيع برق مازندران آرزوي توفيق كرد.

مهندس حايري با تاكيد بر عملكرد يكپارچه صنعت برق استانها ،اين امر را در كاهش هزينه طرحها و اقدامات بخشهاي مختلف صنعت برق و همچنين پاسخگويي بهتر به مردم تاثيرگذار دانست.
معاون وزيرنيرو تمركز، حساسيت و برنامه ريزي ويژه براي عبور از پيك تابستان با اولويت برنامه هاي مديريت مصرف همچنين افزايش ظرفيت تجهيزات براي پاسخگويي به نياز مصرف دوره پرباري شبكه و پيگيري برنامه توسعه نيروگاهها را مورد تاكيد قرارداد و با اشاره به چند برابر شدن نياز مصرف برق تابستان نسبت به دوره كم باري، استفاده بهينه از تجهيزات شبكه در فصول گرم و سرد سال و لحاظ كردن آن در طراحي ها و برنامه ريزيها را حايز اهميت دانست.
وي كار مهندسي و استفاده از فن آوريهاي نوين در جهت رفع مشكل زمين براي احداث پستها و نگاه ويژه به اين بخش را با اهميت عنوان و با اشاره به مشكل شبكه هاي فرسوده به ويژه در نقاط گرم و مرطوب ،بر لزوم نوسازي شبكه برق اين مناطق تاكيد كرد.
در ادامه اين مراسم معاون هماهنگي توزيع توانير ،رفع مشكل ناترازي توليد و مصرف طي سالهاي اخير را مستلزم همراهي و همدلي مجموعه برق كشور و اجراي برنامه هاي مديريت بار و مصرف انرژي ذكر كرد و با اشاره به اهميت وصول مطالبات شركتهاي توزيع ،ابراز اميدواري كرد با تزريق منابع جديد در روزهاي پاياني سال، مطالبات پيمانكاران برطرف شود.
مهندس اله داد سرقت تاسيسات شبكه به ويژه در استان مازندران را از چالشهاي اساسي صنعت برق و بخش توزيع نيرو برشمرد كه سالانه هزينه بالايي را به شركتهاي توزيع تحميل مي كند و جايگزيني كابل خودنگهدار به جاي شبكه سيمي و تكميل آن در استان مازندران ،حفظ دارايي ها و پايداري شبكه را به همراه دارد.
در ادامه اين مراسم مهندس افضلي مديرعامل سابق برق منطقه اي مازندران و گلستان ،مديريت 189 پروژه و طرح نيروگاهي و 159 پروژه انتقال و فوق توزيع و افزايش 6 هزارمگاولت آمپر به ظرفيت پستهاي فوق توزيع و انتقال را از جمله اقدامات اين شركت طي 12 سال گذشته برشمرد كه 30 پروژه نيز دردست اقدام قراردارد.
دكتر موسوي تاكامي مديرعامل برق منطقه اي مازندران، اتمام پروژه هاي ناتمام و هوشمندسازي صنعت برق مازندران را از جمله اهداف اين شركت ذكر كرد و از برنامه ريزي براي رفع محدوديتهاي شبكه قدرت و افزايش طول شبكه انتقال شركت از 2500 كيلومتر به 4 هزار كيلومتر و فوق توزيع به حدود 6 هزار كيلومتر طي 4 سال آينده خبر داد.
وي تبادل با كيفيت برق با تركمنستان و بهره گيري از سيستمهاي HVDC  در مرز دو كشور همچنين توسعه استفاده از سيستمهاي PMU به منظور پايش دقيق وضعيت ديناميك شبكه و مديريت بار و هماهنگي حفاظتي صحيح با شركت توزيع و ارايه برق با كيفيت به مشتركان را از ديگر برنامه هاي اين شركت برشمرد.
در ادامه مهندس حسيني كارنامي مديرعامل توزيع برق استان مازندران برخورد اخلاق محور و تعامل سازنده با دستگاههاي استاني و نمايندگان مجلس را مورد تاكيد قرارداد و پيگيري نصب كنتورهاي هوشمند ،كاهش تلفات ،وصول مطالبات ،مديريت منابع و مصارف ،جايگزيني كابل خودنگهدار ،حفظ و نگهداشت و توسعه نيروي انساني و غيره را از برنامه هاي اين شركت برشمرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات