تصویب نرخ بلیط اتوبوس و مترو و کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۱/ ۲۰ سفر به بالا با مترو، ۲۰ درصد تخفیف

تصویب نرخ بلیط اتوبوس و مترو و کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۱/ ۲۰ سفر به بالا با مترو، ۲۰ درصد تخفیف

    تصویب نرخ بلیط اتوبوس و مترو و کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۱/ ۲۰ سفر به بالا با مترو، ۲۰ درصد تخفیف

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبات آخرین جلسه فوق العاده این شورا در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در نشست خبری پس از آخرین جلسه علنی شورای شهر در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: امروز آخرین جلسه علنی شورای شهر به صورت فوق العاده برگزار شد و چند نرخ به تصویب شد.

    وی افزود: ابتدا یک لایحه دو فوریتی به تصویب رسید که خبری خوش برای مردم اصفهان است. در این راستا ۸۳ دستگاه اتوبوس به صورت ۲۰ درصد مشارکت شهرداری و ۸۰ درصد مشارکت دولت تهیه می‌شود.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به مصوبات قبلی شورا در دوره ششم، سال آینده شاهد ورود ۱۷۳ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان خواهیم بود. این تعداد در ظرف ۶ ماه، با ۱۹۹ اتوبوسی که در چهار سال گذشته به ناوگان اضافه شده بود برابری می‌کند.

    وی با بیان اینکه شورا، امروز نرخ‌های استفاده از مترو را به تصویب رساند، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ کسانی که از بلیط تک سفره استفاده خواهند کرد باید ۳ هزار تومان پرداخت کنند و افرادی که از طریق اصفهان کارت با مترو سفر می‌کنند نیز باید ۲۵۰۰ برای هر سفر پرداخت کنند.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در مجموع برای افرادی که به صورت بلند مدت از مترو استفاده می کنند هر سفر ۵۰۰ تومان ارزان‌تر خواهد بود. همچنین بلیط مترو برای افرادی که بیش از ۲۰ سفر را شارژ کنند، ۲۵۰۰ تومان، شامل ۲۰ درصد تخفیف می‌شود.

    وی درباره تغییرات نرخ کرایه اتوبوس برای سال ۱۴۰۱ گفت: نرخ کرایه خطوط اتوبوس‌رانی بسته به شرایط مناطق کم برخوردار، پرتردد و سایر مناطق شهر بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و میانگین ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

    صالحی با بیان اینکه نرخ بلیط اتوبوس برای ساعات بعد از ۲۱ شب و روزهای تعطیل به ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد داشت، گفت: چون حجم مسافر در شب و روزهای تعطیل کاهش دارد به جهت اینکه خدمت رسانی در این زمان متوقف نشود و با توجه به اینکه هزینه‌های ارائه خدمات افزایش پیدا می‌کند این تغییر نرخ به روال سال‌های گذشته صورت گرفت.

    وی با اشاره به مصوبه شورا درباره نرخ تاکسی در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: با توجه به مذاکرات با تاکسی‌رانان و شرایط فعلی و تعرفه‌های کرونایی، نرخ کرایه تاکسی امسال ۱۵۰۰ تومان به ازای هر کورس تعیین شده بود که سال ۱۴۰۱ این مبلغ به ۲ هزار تومان در هر کورس افزایش پیدا می‌کند.
    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: هدف ما یکسان سازی نرخ‌ها و قابلیت نظارت برای جلوگیری از سلیقه‌ای عمل کردن افراد است.

    وی افزود: اگر دستورالعمل دوران کرونا را راننده تاکسی رعایت کند و با یک نفر سرنشین کمتر، ظرفیت خود را تکمیل کند، ۲۵ درصد به این تعرفه اضافه خواهد شد و در غیر این حالت هر کورس معادل ۲ هزار تومان خواهد بود.

    صالحی درباره نرخ خدمات باغ گل‌ها گفت: با توجه به پیشنهادی که ارائه شد تعرفه‌ها نرخ گذاری شد. براین اساس ورود گروه‌های عادی در ایام عادی سال ۱۵ هزار تومان به ازای هر نفر در نظر گرفته شد. برای گروه‌های آموزشی نیز ۸ هزار تومان به ازای هر نفر، ایام نوروز ۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر و برای گردشگران خارجی نیز به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان نرخ ورود درنظر گرفته شد.

    وی ادامه داد: جدولی به عنوان تخفیف درنظر گرفته‌اند که گروه‌های مختلف از جمله خانواده‌های پر جمعیت دارای سه فرزند و بیشتر بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از تخفیف‌ها بهره‌مند می‌شوند.گروه‌هایی مانند سالمندان و گروه‌های تحت حمایتی که از کارت شناسایی مخصوص برخوردار هستند نیز شامل این تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی خواهند شد.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات