اختصاص سه‌ نقطه از شهر برای تخلیه خاک‌ونخاله‌های ساختمانی

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان خبر داد:

اختصاص سه‌ نقطه از شهر برای تخلیه خاک‌ونخاله‌های ساختمانی

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، با اشاره به اختصاص سه نقطه از شهر برای تخلیه خاک‌ونخاله‌های ساختمانی گفت: کامیون‌داران متخلفی که به تخلیه خاک‌ونخاله در مکان‌های غیرمجاز اقدام کنند، به مقام قضایی معرفی و خودروی آن‌ها توقیف خواهد شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، محمود ایرانمنش، با بیان اینکه مردم می‌توانند تخلیه خاک‌‌ونخاله در مکان‌های غیرمجاز را به شماره «۱۳۷» گزارش دهند، گفت: تخلیه خاک‌ونخاله در مکان‌های غیرمجاز، باعث بروز مشکلاتی برای زیبایی و سلامت محیط‌زیستِ شهر کرمان شده است.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل تخلیه خاک‌و‌نخاله به‌خصوص در ورودی‌های شهر، شاهد چهره نازیبایی هستیم، افزود: در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان کرمان، هشت نقطه پیشنهادی شهرداری بررسی و جهت راه‌اندازی سایت تخلیه خاک‌ونخاله مورد تایید قرار گرفت.

وی ادامه داد: هدف از این اقدام جلوگیری از بروز مشکلات و معضلات زیست‌محیطی ناشی از تخلیه خاک‌ونخاله است.

ایرانمنش با بیان اینکه سایت تخلیه خاک‌ونخاله جاده «جوپار» در چند روز اخیر ساماندهی و راه‌اندازی شده، افزود: پیش از این، دو منطقه  یکی در جاده «کوهپایه» و دیگری در جاده «اختیارآباد» به تخلیه خاک‌ونخاله اختصاص داده شده بود، اما دیگر پاسخ‌گوی حجم زیاد خاک‌ونخاله شهر نبود.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان ادامه داد: در این راستا پس از جلسه‌ای مشترک که با حضور فرماندار کرمان، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل محیط زیست، مدیر آب منطقه‌ای کرمان، یگان حفاظت محیط زیست، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری و تعدادی دیگر از مسئولان مرتبط در فرمانداری کرمان برگزار شد، از هشت نقطه پیشنهادی بازدید میدانی انجام و همه جوانب بررسی شد.

وی در این بازدید تاکید شد نقاط انتخاب‌شده برای تخلیه خاک‌ونخاله، از این لحاظ که به منابع طبیعی و محیط زیست آسیبی نرسانند، مسافت به‌گونه‌ای باشد که کامیون‌ها و وسایل حامل خاک‌ونخاله انگیزه رفتن و تخلیه بار را در این مکان‌ها داشته باشند و علاوه بر آن به زیبایی و سلامت محدوده ورودی شهر لطمه نخورد.

ایرانمنش با اشاره به اینکه در مرحله اول سه نقطه برای تخلیه خاک‌ونخاله در جاده «جوپار»، جاده «ماهان» و جاده «گجگین» تایید شد، گفت: تایید یا رد مابقی محل‌های پیشنهادی، به بررسی بیشتر توسط محیط‌زیست، آب‌منطقه‌ای و منابع طبیعی منوط شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری کرمان تنها نهاد متولی این کار نیست، تاکید کرد: برای بهبود این وضعیت، اداره راه و شهرسازی، محیط‌زیست، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و مقامات قضایی و صنف کامیون‌داران با محوریت فرمانداری باید همکاری کنند.

ایرانمنش افزود: هشت نقطه پیشنهادی شهرداری به‌گونه‌ای انتخاب‌شده که به همه جهات چهارجانبه شهر و مناطق پنج‌گانه نزدیک باشد.

وی، یک نقطه در حاشیه جاده «جوپار»، دو نقطه در حاشیه جاده «ماهان»، یک نقطه در حاشیه جاده «گجگین»، یک نقطه در معدن متروکه‌ای در «سرآسیاب» و دیگری در حاشیه جاده «شرف‌آباد» را ازجمله نقاط پیشنهادی شهرداری کرمان برای تخلیه خاک‌و‌نخاله ذکر کرد و گفت: مقرر شد جاده دسترسی به نقاط تاییدشده، هرچه سریع‌تر  زیرسازی و آماده شود.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان، با تاکید بر اطلاع‌رسانی لازم برای معرفی محل‌های جدید جهت تخلیه خاک‌و‌نخاله گفت: از کامیون‌داران حامل خاک‌ونخاله می‌خواهیم ضمن همکاری با شهرداری کرمان، خاک‌و‌نخاله را حتماً در مکان‌های مشخص‌شده تخلیه کنند.

ایرانمنش یادآورشد: کامیون‌داران متخلف که به تخلیه خاک‌ونخاله در مکان‌های غیرمجاز اقدام کنند، به مقام قضایی معرفی و خودروی آن‌ها متوقف خواهد شد و علاوه بر آن ملزم به پرداخت خسارت نیز خواهند بود.

وی ادامه داد: مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلیه خاک‌ونخاله در مکان‌هایی غیر از مکان‌های اعلام‌شده، موارد را به شماره «۱۳۷» سامانه ارتباطات مردمی شهرداری کرمان اطلاع دهند.

جانشین معاون خدمات شهری شهرداری کرمان نیز با اشاره به برگزاری جلسات مکرر با راه و شهرسازی، فرمانداری و سایر ارگان‌های مربوط گفت: در جلسات مختلف درخصوص ضرورت ساماندهی ورودی‌های شهر در آستانه سال جدید گفت‌وگو و مقرر شد تا این نقاط هرچه زودتر ساماندهی شوند.

امیر هاشمی با تاکید بر اینکه ازسوی معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرمان برای تعیین و ساماندهی سایت‌های تخلیه خاک‌ونخاله‌های ساختمانی تلاش زیادی انجام شده است، گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و جلب همکاری ارگان‌های دخیل، پیش‌بینی می‌کنیم که در جاهای مختلف شهر نخاله‌های ساختمانی دیگر تخلیه نشوند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، سه نقطه از شهر برای تخلیه خاک‌ونخاله ها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: پیش از این در جاده «جوپار» به‌صورت غیرقانونی خاک‌ونخاله تخلیه می‌شد.

جانشین معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان افزود: در کیلومتر ۱۴ جاده «جوپار»، محل مورد تایید تخلیه خاک‌ونخاله، تابلویی نصب شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

هاشمی نقطه دوم سایت تخلیه خاک‌ونخاله ساختمانی را کیلومتر ۵ جاده «کوهپایه» اعلام کرد.

وی یاد آورشد: سایت تخلیه خاک‌ونخاله در جاده «کوهپایه» و «اختیارآباد» از قبل تعیین شده و هم‌اکنون فعال است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان هم با اشاره به اینکه راه‌اندازی سایت تخلیه خاک‌ونخاله در کیلومتر ۱۴ جاده «جوپار» مورد تایید قرار گرفته است، از همشهریان و کامیون‌داران تقاضا کرد جهت تخلیه خاک‌ونخاله‌های ساختمانی و عمرانی به سایت جاده «جوپار» یا سایت جاده «کوهپایه» در کیلومتر ۵ مراجعه کرده و از تخلیه خاک‌ونخاله در حریم جاده خودداری کنند؛ زیرا این اقدام علاوه بر نازیبایی، باعث ایجاد خطرات احتمالی برای خودروهای عبوری می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات