مشاوران‌املاک پیگیر افزایش پورسانت

مشاوران‌املاک پیگیر افزایش پورسانت

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران‌املاک تهران در حالی که از پیگیری دوباره برای افزایش حق‌کمیسیون بنگاه‌ها خبر داده، اعلام کرده است: امسال اجازه نمی‌دهیم قیمت مسکن و اجاره‌بها در تهران افزایش پیدا کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هم‌اکنون نرخ مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پورسانت بنگاه‌های مسکن بر مبنای اخذ یک‌درصد ارزش معامله از طرفین – هرکدام از خریدار و فروشنده معادل ۵/ ۰ درصد- است که مشاوران‌املاک هم‌اکنون از دولت درخواست کرده‌اند این رقم دو برابر شود و به مجموع دو درصد افزایش یابد.

مصطفی قلی خسروی پیشتر در سال گذشته تلاش کرد نظر مسوولان وزارت بازرگانی وقت را برای صدور مجوز افزایش حق‌کمیسیون معاملات مسکن جلب کند.

خسروی روز گذشته در این باره به ایسنا گفت: مذاکره با هیات عالی نظارت برای افزایش کارمزد مشاوران‌املاک ادامه دارد.

وی همچنین گفت: در سال جاری مسلم این است که افزایش قیمت و اجاره‌بها نخواهیم داشت.

اجازه تفحص از قیمت‌مسکن را نداریم

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران نسبت به آنچه مسوولان وزارت راه‌وشهرسازی درباره تعیین قیمت مسکن تحت عنوان «بلوک‌بندی قیمت مسکن» مطرح می‌کنند، تاکید کرد: لفظ بلوک‌بندی واحدهای مسکونی صحیح نیست. منظور دولت، ایجاد سامانه‌ای برای اعلام قیمت واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر و شفاف‌سازی است که تا پایان فروردین ماه راه‌اندازی می‌شود، اما در نهایت تصمیم با خریدار و فروشنده است.

وی افزود: دولت قصد دارد سامانه‌ای را راه‌اندازی کند که مردم بتوانند با ورود به آن اطلاعات مربوط به قیمت‌ها را دریافت کنند.

 

 

    نظرات