اجرای طرح ملی " مسیر سبز، ایران پاک و طرح استانی استیبال از بهار طبیعت در پارک ملی کلاه قاضی

اجرای طرح ملی " مسیر سبز، ایران پاک و طرح استانی استیبال از بهار طبیعت در پارک ملی کلاه قاضی

در آستانه سال نو و در اجرای اجرای طرح ملی مسیر سبز ایران پاک و طرح استانی استقبال از بهار طبیعت، مسئولیت اجتماعی، محیط زیست سالم، بخش هایی از حاشیه جاده عبوری از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان پاکسازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان «پارما » در آستانه سال نو و در اجرای طرح استقبال از بهار طبیعت، مسئولیت اجتماعی، محیط زیست سالم و نیز طرح ملی مسیر سبز ایران پاک در ورودی پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان اجرا و پسماندهای تجزیه ناپذیر جمع آوری شد.

این برنامه با همکاری و حضور اعضای جمعیت احیای انسانی "کنگره 60" ، سازمان های مردم نهاد، راهداری، سازمان مدیریت پسماند بهارستان و محیط بانان و کارشناسان حفاظت محیط زیست شهرستان و استان اصقهان، انجام یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این زمینه گفت؛ انجام این طرح استانی در بازه زمانی21 تا 27 اسفندماه برنامه ریزی شده است و در همین راستا طرح ملی «ایران پاک، مسیر پاک» نیز تا 29 فروردین ادامه دارد.

ایرج حشمتی ادامه داد؛ پاکسازی طبیعت در استقبال از سال نو و در آستانه ورود گردشگران و مسافران استان در ایام نوروز در راستای اعمال ماده 23 قانون مدیریت پسماند مبنی بر وظایف نظارتی این دستگاه و بر اساس ماده 7 این قانون و با توجه به وظیفه بخشداریها درخصوص جمع آوری، حمل و دفع پسماند عادی بین راهی و مدیریت پسماندهای حریم جاده ها و اماکن بین راهی با همکاری راهداری ها براساس ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند و تبصره ذبل آن و نیز ایفای نقش مسئولیت اجتماعی نسبت به محیط زیست با مشارکت کلیه دستگاه ها و نهادهای کارگروه پسماند در سطح استان اجرا می شود.

وی افزود؛ در این طرح کلیه راه های مواصلاتی، مبادی ورودی و خروجی شهرها، روستاها، شهرک ها، نواحی صنعتی و واحدهای صنعتی و معدنی خارج از آن ها، از انواع پسماندهای عادی، نخاله های ساختمانی، صنعتی و ویژه پاکسازی می شود.

حشمتی اظهار داشت؛ اصفهان شهر زیبایی است و لیکن ورودی ها و حاشیه های شهر چشم اندازهای مناسبی ندارد و ما امسال به جای اجرای طرح های نمادین و مقطعی که با هدف فرهنسازی انجام می شد این طرح بنیادین را اجرا می کنیم و این موضوع در کارگروه مدیریت پسماند شهرستانها مصوب شده، همچنین عملکرد شهرداری ها در این زمینه توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان رصد شده و در نمره ارزشیابی آنها لحاظ می شود.

شایان یادآوری است این طرح قرار است برای پاک نگهداشتن سطح استان از انواع پسماندها به صورت ادواری و در طول سال اجرا شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات