ارزان قیمت‌ها در بازار اجاره مسکن تهران

ارزان قیمت‌ها در بازار اجاره مسکن تهران

http://www.bananews.ir/بین نرخ‌های ارزنده و کاذب در بازار اجاره واحدهای مسکونی، برخی از موجران که تعدادشان در بازار مسکن ‌اندک است، ‌این روزها واحدهای خود را کمتر از ارزش واقعی به بازار رهن و اجاره معرفی کرده‌اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ‌این موضوع در حالی است که عده‌ای از مالکان، واحدهای خود را از لیست واحدهای اجاره‌ای به طور موقت خارج کرده‌اند تا بازار اجاره مسکن از بابت میزان مراجعات مستاجران با استقبال روبه‌رو شود تا آنها بتوانند اجاره‌بهای بالاتری را برای واحد خود تعیین کنند زیرا بسیاری از موجران در بازار مسکن معتقدند که هنوز بازار اجاره مسکن به علت تعطیلات نوروز با رونق مواجه نشده است.

اما عقب‌نشینی اکثر مالکان در بازار اجاره نباید باعث شود مستاجرانی که قصد دارند قبل از فصل نقل و انتقال جابه جا شوند، دست از جست‌وجو بردارند و در اوج گرانی اجاره بها، واحد مورد نظر خود را اجاره کنند زیرا همانطور که گفته شد از هفته اول فروردین برخی از مالکان واحدهای خود را با قیمت‌های باورنکردنی به بازار اجاره عرضه کرده‌اند.

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی از فایل‌های اجاره واحدهای مسکونی پرداخته که اجاره بهای آنها کمتر از نرخ واقعی از سوی مالکان پیشنهاد شده است.

در یکی از محله‌های منطقه تهرانپارس، واحدی ۷۰ متری که ۵ سال از عمر بنای آن می‌گذرد به همراه پارکینگ و انباری با شرایط ۲۸ میلیون تومان رهن کامل به بازار اجاره معرفی شده است؛ در حالی که ارزش رهن واقعی ‌این واحد مسکونی ۵۲ میلیون تومان برآورد شده است.

از سوی دیگر ۳۲ میلیون تومان رهن، به عنوان اجاره بهای یک واحد ۷۰ متری در غرب تهران، محدوده بلوار فردوس تعیین شده است. سن بنای ‌این واحد ۸ سال است و امکاناتی همچون پارکینگ، انباری و بالکن را در اختیار مستاجر قرار می‌دهد. اما اجاره بهای واقعی‌ این واحد مسکونی ۳۷ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

علاوه براین واحدی با متراژ ۱۱۵ متر مربع با عمر بنای ۵ سال در محدوده بام تهران منطقه سعادت آباد به میزان ۶۰ میلیون تومان برای رهن کامل آماده تحویل به مستاجر است. پارکینگ، انباری و آسانسور جزئی از امکانات ‌این واحد مسکونی به شمار می‌آید. بنگاهداران فعال در سعادت آباد مبلغ حقیقی رهن واحد مذکور را حدود ۷۶ میلیون تومان برآورد می‌کنند.

همچنین موجری واحد ۹۰ متری نوساز خود را در قیطریه واقع در دستور جنوبی با شرایط ۴۰ میلیون تومان رهن کامل به بازار اجاره معرفی کرده است، اما رهن واقعی‌ این واحد ۹۰ متری به گفته مشاوران املاک حدود ۶۰ میلیون تومان است.

 

    نظرات