پیوست فرهنگی-اجتماعی؛ ضرورتی برای پروژه‌های شهری

پیوست فرهنگی-اجتماعی؛ ضرورتی برای پروژه‌های شهری

پیوست فرهنگی-اجتماعی؛ ضرورتی برای پروژه‌های شهری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در مراسم افتتاح بوستان محلی «معراج‌الشهداء» که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، ضمن تبریک نیمه شعبان، اظهارکرد: این بوستان اقدام ارزشمندی بوده که به همت معاونت خدمات شهری و شهرداری منطقه 2 شهردرای مشهد شکل گرفته و هدیه‌ای برای ساکنان این محله و خیابان‌های اطراف است.

حجت‌الاسلام منصوریان، با بیان اینکه این پارک و فضای سبز عمومی با پیوست مباحث معرفتی و معنوی خواهد بود، گفت: یکی از نکات مهم مدنظر شورای ششم، پیش‌بینی و درنظر گرفتن پیوست فرهنگی و اجتماعی برای فضاهای این چنینی است؛ نکته مهمی که مصداق بارز و عینی آن را در بوستان «معراج‌الشهداء» شاهد هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: این پارک، در کنار ایجاد شور و نشاط و بهجت ظاهری، مقارن و مجاور با مسجدی است که باعث خیر و برکت و معنویت می‌شود؛ از سوی دیگر مدرسه علمیه‌ای در جوار آن ایجاد شده که وجود اهل علم در این منطقه موجب رشد و تعالی اخلاق و معنویت و مباحث دینی ساکنان می‌شود.

** تعریض بولوار توس، حدفاصل میدان شهید فهمیده تا میدان معراج

حجت فرقانی، شهردار منطقه 2 شهرداری مشهد مقدس نیز در این مراسم با بیان اینکه این بوستان در مساحتی به وسعت 1.2 هکتار ایجاد شده، اظهارکرد: بهره‌برداری از چنین فضایی، گام مثبتی در جهت ارتقاء سطح سرانه فضای سبز برای ساکنان این محدوده است.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های شهرداری منطقه 2 برای آینده پرداخت و گفت: یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های مدنظر برای سال آینده، تعریض بولوار توس، حدفاصل میدان شهید فهمیده تا میدان معراج است که امیدواریم اعتبارات این پروژه نیز تخصیص یابد و شاهد آغاز عملیات اجرایی باشیم.
فرقانی از برنامه‌ریزی شهرداری برای احداث پارک 5هزار مترمربعی در شهرک حجت خبرداد و افزود: این پروژه برای سال 1401 درنظر گرفته شده که پس از نهایی شدن، شهرداری نسبت به تملک اراضی و احداث پارک اقدام خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات