پیشبینی 7 هزار میلیارد ریال بودجه برای خرید واگن ...
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مجید دبیریان در گفتگویی با اشاره به لزوم توجه به گسترش حملونقل عمومی و زیرساختهای این حوزه، اظهارکرد: یکی از محوریترین تاکیدات و محورهای مدنظر شورای ششم، تشویق مردم به استفاده از حملونقل عمومی است و از سوی دیگر، باید توجه داشت که شرط تحقق این مهم، تسهیل سفر با این ناوگان است.
وی با بیان اینکه معاونت عمران، حملونقل و ترافیک شهرداری باید در کنار توجه به پروژههای عمرانی، حوزه حملونقل عمومی را هم مدنظر داشته باشد، گفت: توسعه حملونقل پاک، یکی از دغدغههای جدی شوراست چراکه یکی از راهکارهای اصلی مقابله با آلودگی هوای کلانشهرهایی چون مشهد مقدس، گام برداشتن در همین مسیر است.
دبیریان با اشاره به خط یک قطارشهری مشهد، به عنوان اولین خط قطارشهری که به بهرهبرداری رسیده، افزود: درحال حاضر، 60 واگن شامل 30 قطار در این خط فعال و مشغول خدماتدهی هستند؛ درحالیکه برای این خط در حالت پیک، 120 واگن یا 60 قطار مورد نیاز است.
عضو کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: با توجه به پیشبینی افزایش سفرها با قطار در سال آینده، لزوم افزایش تعداد واگنها بیش از پیش احساس میشود؛ برهمین اساس، در لایحه بودجه سال 1401 شهرداری، تامین 15 واگن، با اعتبار 7 هزار میلیارد ریال، پیشبینی شده است.
دبیریان با بیان اینکه براساس برنامهها و نقشههای پیشبینی شده، خط ریلی مشهد-گلبهار پس از تکمیل و بهرهبرداری به پایانه خط یک قطارشهری مشهد مقدس، در انتهای بولوار وکیلآباد متصل میشود، گفت: این اتصال، حجم مسافرهای خط یک را به شکل چشمگیری افزایش خواهد شد و به عنوان یک خط محوری ایفای نقش خواهد کرد.
وی افزود: برهمین اساس، پیش از برقراری این اتصال، تکمیل و افزایش ظرفیت خط 1 قطارشهری به عنوان یک نکته محوری، باید مدنظر مدیریت شهری و مدیریت کلان ملی قرار گیرد؛ اعتبارات شهرداری محدود بوده و دولت و مجلس شورای اسلامی نیز باید در این زمینه کمک حال مدیریت شهری مشهد باشند تا بتوان خدماتی مطلوبتر به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ارائه نمود.
نظرات