علت حادثه خیابان میر اصفهان فرسودگی شبکه فاضلاب بوده است

علت حادثه خیابان میر اصفهان فرسودگی شبکه فاضلاب بوده است

http://www.bananews.ir/مدیر آب و فاضلاب شهر اصفهان گفت: فرسودگی شبکه فاضلاب، حفرهای در حدود ۲۰ متر مربع در خیابان میر ایجاد کرد که این امر شکستگی لوله آب، گاز را در این محدوده به همراه داشته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) روز گذشته حادثه‌ای در یکی از خیابان‌های اصفهان به وقوع پیوست به همین دلیل خبرنگار این رسانه برای دریافت علت این حادثه تماس‌های مکرری با مدیر آب و فاضلاب شهر اصفهان به عمل آورد که وی از پاسخ‌گویی امتناع کرد.

بالاخره پس از تماس‌های بسیار و عدم نتیجه‌گیری در مورد اطلاعات بیشت این حادثه روابط عمومی این شرکت بادر اختیار گذاشتن خبری در راستای همین مساله این موضوع را به نقل از حسین اثنی عشری مدیر آب و فاضلاب شهر اصفهان این‌گونه توضیح داد: این اتفاق ساعت ۲:۳۰ الی ۳ صبح روز سه‌شنبه حدفاصل خیابان میر و چهار راه شیخ صدوق به وقوع پیوسته است.

وی از علت ایجاد این حفره سخن گفته و ادامه داد: این حادثه به دلیل فرسودگی شبکه فاضلاب شهر اصفهان رخ داده و به دنبال وقوع این حادثه نیز حفره‌ای در حدود ۲۰ متر مربع ایجاد شد که این امر شکستگی لوله آب و گاز را در این محدوده به همراه داشته است.

مدیر آب و فاضلاب شهر اصفهان افزود: این حادثه سبب شد که از همان ساعات ابتدایی وقوع حادثه آب محدوده خیابان میر قطع شود ولی تمام تلاش‌ها بر این بود که تا بعد از ظهر روز سه شنبه قطعی آب در این محدوده برطرف شود.

وی با بیان اینکه این حادثه هیچ گونه خسارات مالی و جانی به همراه نداشته است و اقدام به موقع اکیپ حوادث آب و فاضلاب شهر اصفهان و همکاری بسیار خوب آتش نشانی و شرکت گاز و برق این حادثه هیچ‌گونه خساراتی اعم از مالی و جانی برای شهروندان به همراه نداشته است.

اثنی عشری با اشاره به فرسودگی شبکه فاضلاب در شهر اصفهان اظهار داشت: ۴۵ سال از عمر شبکه فاضلاب شهر اصفهان می‌گذرد و تاکنون قسمت‌های اندکی از این شبکه در طول این سال‌ها مورد بازسازی قرار گرفته که این امر منجر به وقوع حوادثی از این قبیل شده است.

وی اضافه کرد: این درحالیست که بازسازی شبکه فاضلاب در اصفهان نیاز به تأمین اعتبارات داشته و برآوردها حاکی از آن است که بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان حداقل نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

در همین زمینه خبرنگار این رسانه گفت‌وگویی با مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان نیز انجام داد.

مرتضی طغیانی مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان در مورد حادثه اتفاق افتاده در نزدیکی خیابان میر فندرسکی اصفهان اظهار داشت: دلیل بروز حادثه خیابان میر نشتی لوله فاضلاب و انتقال نشتی به زمین بوده است که در نهایت نیز منجر به شکستگی ناگهانی لوله گاز در مجاورت لوله آب شد.

وی در ادامه گفت: زمانی که لوله تحت فشار قرار گرفته است در ارتفاع ۱۲ یا شش متری از قلاف خود خارج شده و نشتی پیدا کرده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: زمانی که زمین نشستی پیدا کرده لوله گاز آزاد شده و نشتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به کمک‌رسانی به موقع در محل حادثه تاکید کرد: بلافاصله خطر احتمالی مهار و موانع سر راه بسته شده و نشت‌یابی و عملیات اجرایی انجام شده که اگر احتمال قطعی در آن منطقه وجود دارد برطرف شود.

طغیانی با بیان اینکه توسط نشت گاز زمین نشست نمی‌کند گفت: در لحظه وقوع حادثه به ما گزارش شد که یک بیل مکانیکی در آن مکان مشغول به گودبرداری بوده اما هنوز گزارش کاملی در این زمینه ارسال نشده است.

وی تاکید کرد: این منطقه در برهه‌ای از زمان دچار مشکل بود و متصدیان امر زمانی که در پی رفع آن مشکل بوده‌اند لوله گاز آسیب دیده و موجب نشتی شده که بلافاصله امداد گسیل شد و قضیه نیز در دست پیگیری است که اگر قطعی صورت گرفته برطرف شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار داشت: در صورتیکه گودبرداری بدون مجوز در سطح شهر صوت گیرد باید شاهد بروز چنین حوادثی نیز باشیم.

این حادثه با اقدامات شرکت آب و فاضلاب و دیگر ارگان‌های امدادی کنترل و بدون بروز هیچ‌گونه خسارت جانی ختم به خیر شد.

 

    نظرات