مديرعامل توانيردر نشست با مديران عامل 5 شركت توزيع ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان همدان، آرش كردي در اولين نشست هماهنگي گذر از پيك 1401 كه با حضور معاون هماهنگي توزيع توانير، مديران عامل استان هاي لرستان، كردستان، مركزي، كرمانشاه و همدان در روز دوم فروردين ماه برگزار شد، ضمن تبريك سال نو اظهار كرد: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده صنعت برق در سال جديد آرايش ويژه اي براي گذر از پيك بار سال 1401 خواهد داشت و بايد اقداماتي در اين راستا انجام گيرد كه محدوديت هاي كمتري نسبت به سال گذشته شاهد باشيم.
وي ادامه داد: در راستاي گذر از پيك سال 1401 بايد اقداماتي كه به عنوان مديريت مصرف و مديريت تقاضا در نظر گرفته ايم مرور كنيم و برنامه ريزي هاي لازم را براي اين مهم داشته باشيم چراكه در سال هاي گذشته برنامه هاي مديريت مصرف متناسب با وضعيتي بود كه توليد در حد مطلوب يا برابر با مصرف بود.
مديرعامل شركت توانير اضافه كرد: با توجه به شرايط در برنامه هاي مديريت مصرف نگاه، نگاهي عاقلانه و آگاهانه بود كه بحث هاي اقتصادي و زيست محيطي و مصرف درست مد نظر باشد تا سرمايه هاي ملي انرژي بيهوده هدر نشود و از زماني كه ناترازي ايجاد شد اين نگاه و انتخاب آگاهانه و هوشمندانه به يك ضرورت تبديل شد.
وي با اشاره به اجراي برنامه هاي فرهنگ سازي، مشوق، طرح هاي ذخيره عملياتي و... تصريح كرد: با توجه به ناترازي ايجاد شده ببين توليد و مصرف و بحث انرژي اكتفا به اين برنامه ها پاسخگو نخواهد بود و ما را به مقصد نخواهد رساند بنابراين بايد اقدامات ويژه تري را به ثمر برسانيم.
كردي ابراز داشت: در حال حاضر يكي از مهمترين كار ما براي مديريت مصرف راه اندازي سيستم هاي هوشمند است كه با نصب كنتورهاي هوشمند و اندازه گيري مبادي به صورت آنلاين بتوانيم مصرف مشتركين را كنترل كنيم تا بتوانيم ظرفيت توليد را به سمت افزايش پيش برده و مديريت مصرف كنيم.
وي با بيان اينكه تمركز ما در سال جاري براي گذر از پيك سال 1401 بر بحث اندازه گيري و هوشمندسازي ميزان مصرف مشتركين و قابليت كنترل پذيري آن متمركز است، افزود: بايد به سمت و سويي پيش برويم كه اين برنامه ها را در استان ها با توجه به شرايط و ويژگي هاي آنها و در بخش هايي كه در پيك مؤثر هستند، بررسي و اجرايي كنيم.
مديرعامل شركت توانير تأكيد كرد: استان ها بايد از ابتداي ارديبهشت ماه امسال برنامه هاي مديريت مصرف خود را كه منجر به ذخيره سازي انرژي مي شود، آغاز كنند تا بتوانيم محدوديت ها را در پيك امسال كنترل كنيم چراكه بحث پيك به تنهايي مطرح نيست و بحث انرژي است كه در سال 1400 اتفاق افتاد.


* مديريت 20 هزار مگاوات براي عبور از پيك بار سال 1401


معاون هماهنگي توزيع شركت توانير نيز در ادامه با اشاره به ناترازي موجود بين توليد و مصرف گفت: ميزان نياز مصرف ما حدود 70 هزار مگاوات است كه جبران ناترازي آن نيازمند برنامه ريزي و توجه ويژه است.
محمد اله داد افزود: هر سند همكاري و تفاهمنامه با مشتركين صنعتي و كشاورزي الزاما بايد اجرا شود كه با توجه به توسعه كنترل پذيري هوشمند مشتركين ديماندي در صورت عدم رعايت منجر به قطع خدمات خواهد شد.
وي با بيان اينكه يكي از دلايل كنتورهاي هوشمند در حوزه ديماندي براي تضمين همكاري و كنترل آنها از مركز است، گفت: برنامه ريزي انجام شده براي پيك امسال مديريت حداقل 20 هزار مگاوات است.
معاون هماهنگي توزيع شركت توانير در ادامه بر برگزاري جلسات هماهنگي با استانداران و مجمع نمايندگان و ضرورت تأمين منابع در اين زمينه به پرداخت به موقع صورتحساب ها توسط مشتركين تأكيد كرد.


* نصب كنتور فهام براي 95 درصد مشتركين ديماندي استان همدان


مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان نيز در ادامه با اشاره به وجود 780 هزار مشترك برق، 19 هزار كيلومتر شبكه توزيع و 17 هزار و 815 دستگاه ترانسفورماتور در همدان اظهار داشت: عمده مشتركين ما از نظر تعداد شامل 80 درصد در بخش خانگي، 4.5 درصد در بخش عمومي، 1.7 درصد در بخش كشاورزي و 0.81 درصد در بخش صنعتي و 12.6 درصد در ساير مصارف است.
علي سهرابي بيدار افزود: بيشترين مصرف انرژي ما در استان با 37 درصد مصرف در بخش كشاورزي و بعد از آن با 32 درصد مصرف در بخش خانگي است.
وي با اشاره به نصب كنتورهاي هوشمند عنوان كرد: در حال حاضر براي 95 درصد مشتركين ديماندي كنتور فهام نصب شده است.
وي با اشاره به اجراي برنامه توسعه كنترل پذيري بار گفت: اقدامات مديريت مصرف و هوشمندسازي شبكه با جديت در استان همدان اجرايي مي شود.
سهرابي بيدار با بيان اينكه 49 درصد از شبكه توزيع برق استان همدان كابل خودنگهدار است، گفت: اين امر نيازمند اقدام جهادي است كه اميد است با برنامه ريزي هاي تدوين امسال اقدامات شايسته اي در اين بخش انجام شود.
در ادامه نيز مديران عامل استان هاي لرستان، كردستان، مركزي و كرمانشاه به ارائه گزارش عملكرد خود در سال 1400 پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات