بسیج تمام امکانات مدیریت شهری برای میزبانی از  ...

بسیج تمام امکانات مدیریت شهری برای میزبانی از ...

سیج تمام امکانات مدیریت شهری برای میزبانی از زائران نوروزی امام‌رضا(ع)/ نوروز 1401، راهبردی برای خدمت‌رسانی به زائران در مناسبت‌های پیش‌رو

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در گفتگویی ضمن تبریک ایام سال نو، اظهارکرد: با توجه به حضور خیل عظیم زائران امام‌رضا(ع) در مشهدمقدس و از طرفی کمبود امکانات و سخت افزار لازم، به دستور استاندار محترم در دوم فروردین ماه، شهرداری مشهد با حضور دستگاه‌هایی که ظرفیت لازم برای زائرپذیری داشتند، محور هماهنگی استقبال از زائران نوروزی شد.

وی افزود: برهمین اساس، بلافاصله جلسات متعددی در شهرداری و فرمانداری جهت ساماندهی زائران محترم تشکیل شد و شهرداری مشهد مقدس مسئولیت اسکان را به معاونت خدمات‌شهری خود واگذار کرد.

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه پس از این تصمیم، معاونت خدمات شهری شهرداری بلافاصله اکیپ‌های خود را آماده کردند، گفت: سوله‌های بحران، سالن‌های ورزشی، فرهنگسراها و کمپ غدیر نیز آماده شد و با تلاش نیروهای خدوم شهرداری، چند ساعت بعد از محول شدن مسئولیت به شهرداری، ظرفیت‌ها را توانستیم فعال کنیم و پذیرای زائران امام رضا(ع) شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در ساماندهی اسکان زائران، اطلاع‌رسانی بود؛ لذا اکیپ‌هایی هم جهت اطلاع‌رسانی با خودروهای شهرداری و حتی سد معبر و خدمات شهری با نشان‌های خاص اسکان زائر به محدوده منطقه ثامن و ورودی‌های شهر اعزام شدند و مردم را به محل اسکان‌های اضطراری هدایت کردند.

حجت‌الاسلام منصوریان گفت: علاوه بر این، بنرهایی در سطح شهر نصب شد و سرانجام سامانه تلفنی ۱۳۷ نیز به عنوان راهنمای زائر، به صورت شبانه‌روزی مورد استفاده قرار گرفت و همکاران و همکاران فرهنگی هم در محل اسکان‌های پیش‌بینی شده، برنامه‌های فرهنگی و معرفتی طراحی و اجرا و حال خوب زیارت را ایجاد کردند.

وی افزود: این اقدامات مدیریت شهری، در کنار فعالیت‌های مساجد، هیات‌های مذهبی، مدارس و گروه‌های مردمی، حرکت زیبایی را با نمایش کنش‌گری اجتماعی و پیوست اجتماعی شهر مشهد مقدس، به عنوان فرهنگ میزبانی زائران امام رضا(ع) اجرایی نمودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: از تمامی افرادی که با نمایش زیبای فرهنگ میزبانی رضوی، اکرام زائران امام‌رضا(ع) را تحقق بخشیدند، تقدیر و تشکر می‌کنم؛ امیدوارم این تجربه برای میزبانی از زوار رضوی، در مناسبت‌های آینده، مدنظر مسئولان و مدیران قرار گیرد و به صورت یک راهبرد تقویت شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات