کارگروه "استقبال از زائر" در سطح استانی  ...

کارگروه "استقبال از زائر" در سطح استانی ...

کارگروه "استقبال از زائر" در سطح استانی باید شکل گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، هاشم دائمی در حاشیه بازدید شب گذشته از محل‌های اسکان زائر در مناطق مختلف شهرداری، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، اظهارکرد: کارکنان و کارگران خدوم شهرداری مشهد مقدس در ایامی که بسیاری از مردم درحال استراحت و گذران اوقات در کنار خانواده خود بودند، شبانه‌روز تلاش کردند و کوشیدند تا بهترین خدمات را به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ارائه نمایند که قدردان زحمات آنها هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد مقدس در ایام نوروز، در حد بضاعت و رسالت کاری خود، براساس دغدغه‌مندی و لزوم تکریم زائران رضوی پای کار ساماندهی و اسکان این عزیزان بود، گفت: خدمت به زائر و مجاور بارگاه منور رضوی، توفیقی است که خداوند منان نصیب ما کرده ولی از آنجاییکه این خدمات باید در بالاترین و مطلوب‌ترین سطح ارائه شود، نهاد و دستگاهی به طور خاص، برای این مهم تعریف شده که آن هم، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و در سطح استانی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری است.

دائمی افزود: سیاست‌گذاری در حوزه زائر و مسافر و موضوع اسکان، متولی مشخصی دارد و در این ایام، اسکان اضطراری زائران نوروزی بارگاه منور رضوی به شهرداری مشهد مقدس واگذار شد؛ باید توجه داشت که دستگاه‌های بسیاری در این حوزه باید پای کار می‌بودند ولی وظیفه خود را به درستی انجام ندادند و نقد به آنها بسیار است.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری، اعم از شورای شهر و شهرداری، نسبت به شهر و فرآیندهایی که در آن اتفاق میفتد، باید واکنش‌های متناسب و مناسبی داشته باشد و برنامه‌های میان‌مدت، بلندمدت و کوتاه‌مدت برای تمام رویدادها، دائمی و موقتی، سیاست‌گذاری مناسبی داشته باشد که «زائر و زیارت» یکی از آنهاست.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه شهر مشهدمقدس، شهری زائرپذیر است، گفت: برهمین اساس، زیرساخت‌هایی را برای تمام مناسبت‌ها باید طراحی و براساس آنها، از زائر استقبال کنیم.

دائمی افزود: استقبال از زائر و مسافر، از موضوعات بسیار جدی است که متاسفانه در تمام شهرهای کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

وی تشکیل «کارگروه ویژه استقبال» در سطح استانی را یکی از ضرورت‌های استان خراسان رضوی و مشهدمقدس دانست و تصریح کرد: استقبال از زائر زیرشاخه‌های متعددی دارد و شامل زمان خاصی نیست چراکه مشهد مقدس همیشه از برکت حضور زائر برخوردار بوده و این حضور در ایام خاص و مناسبت‌های ملی و مذهبی، رنگ و بوی جدی‌تر و پررنگ‌تری به خود می‌گیرد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در خصوص اینکه زیرساخت‌های پذیرش زائر در شهر مشهد و استان خراسان رضوی باید فراهم شود، شکی نیست ولی این مهم باید توسط مدیریت عالی در استان شکل گیرد و شهرداری یکی از اضلاع این مدیریت، در کنار سایر دستگاه‌ها باشد.

دائمی با تاکید بر اینکه در هر موضوعی نباید نگاه مطلق و صرف به شهرداری و مدیریت شهری داشت، افزود: اگر مطالبه‌گری هم در موضوع زائر و یا هر موضوع دیگری می‌شود، نباید به شهرداری محدود شده و از دستگاه‌های اصلی متولی که ویژه موضوعی مشخص، اعتبارات ملی جذب می‌کنند هم بخواهیم که به وظایف ذاتی خود بپردازند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات