عملکرد مدیریت مالی و ذیحسابی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در سال 1400

عملکرد مدیریت مالی و ذیحسابی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در سال 1400

مدیر مالی و ذیحسابی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مهم ترین اقدامات این مجموعه را در سال 1400 تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، علی امینی در این خصوص بیان کرد: حل و فصل پرونده‌های مالیاتی شرکت که منجر به صدور رای به نفع این شرکت گردید یکی از اقدامات بسیار مهم این واحد در سال 1400 است. براین اساس مالیات قطعی شده عملکرد سال 1393 به میزان بیش از 541 میلیارد ریال که باید به امور مالیاتی پرداخت می‌شد با تلاش و پیگیری‌های انجام شده و اخذ رای از هیات 251 مکرر، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد و صرفه‌جویی مالیاتی بیش از 540 میلیارد ریالی برای شرکت رقم خورد.
وی وصول مطالبات، جذب و تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت را به عنوان یکی از موضاعات مهم امور مالی در راستای حفظ منافع شرکت یاد کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت بند "ز" تبصره 5 قانون بودجه سال 1400 تمهیدات لازم جهت جذب و تامین منابع مالی پروژه های طرح تملک دارایی های سرمایه ای به مبلغ 200 میلیارد ریال از طریق اوراق تسویه خزانه نوع اول (مالیاتی) بابت مطالبات شرکت ایران ترانسفور فراهم گردید.
مدیر مالی و ذیحسابی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: به منظور تامین مالی مورد نیاز پروژه‌های طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و انتقال نیروی برق جهت تکمیل پروژه‌های در جریان ساخت و نیز توسعه پروژه‌های تاسیسات پست و خطوط برق، این شرکت برای نخستین بار اقدام به جذب اوراق مالی اسلامی (در قالب اوراق سلف) کرد که تامین نقدینگی مورد نیاز در پایان سال مالی 1399 و ابتدای سال 1400 به مبلغ 1700 میلیارد ریال جذب و تامین مالی شد.
امینی بیان کرد: براساس تدابیر صورت گرفته در سال 1400 شرکت موفق به ارائه تسهیلات 500 میلیون ریالی از طریق بانک ملی و در قالب کارت اعتباری و با بازپرداخت سه و پنج ساله به 1005 نفر از پرسنل متقاضی شد. همچنین از آبان ماه سال 1400 با تامین نقدینگی لازم از محل وام‌های تسویه شده سال‌های گذشته، به کارکنان شرکت تسهیلات 250 میلیون ریالی اعطا شد.
وی ادامه داد: در اجرای تبصره 2 ماده 7 ضوابط اجرایی بودجه، کمک های غیرنقدی به بازنشستگان، براساس تصمیمات متخذه از طرف شرکت توانیر و هیات مدیره شرکت انجام شد و کمک هزینه رفاهی کارکنان نیز به استناد ضوابط اجرایی بودجه و در چارچوب سقف اعتبارات پرسنلی اصلاح و اضافه گردید که معوقات کمک هزینه مذکور در دی و بهمن ماه سال 1400 پرداخت شد.
مدیر مالی و ذیحسابی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در خصوص ارزیابی عملکرد مالی شرکت توسط سازمان حسابرسی، افزود: طبق اظهارنظر سازمان حسابرسی، گزارش "مطلوب" را در زمینه رسیدگی به صورت‌های مالی و عملکرد سالیانه شرکت در بخش هزینه های 1400 و طرح تملک دارایی های سرمایه‌ای برای چندمین سال متوالی دریافت نموده‌ایم که این مهم و کسب نمره "مطلوب" بر اساس دقت نظر و تلاش‌های یاد شده در تمامی حوزه‌های مالی اعم از رعایت رویه‌ها و استانداردهای حسابداری ، پیش بینی و پیگیری‌های تصویب بودجه سالیانه، جذب نقدینگی و منابع مالی بودجه، تسویه دیون مالی و مالیاتی و ... بدست آمده است.

تمام/.

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای خوزستان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات