توجه به گفتمان جهانشهر برکت و کرامت در استقبال از  ...

توجه به گفتمان جهانشهر برکت و کرامت در استقبال از ...

توجه به گفتمان جهانشهر برکت و کرامت در استقبال از بهار 1401/ آثار هنری باید مردمی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ایمان فرهمندی در حاشیه بازدید از مدیریت امور هنری شهرداری مشهد با بیان اینکه فصل بهار، فصل نشاط و زندگی است، اظهارکرد: مدیریت شهری نیز وظیفه دارد که فرصت افزایش نشاط را برای مردم فراهم آورد و بخشی از این وظیفه برعهده مدیریت امور هنری و مجموعه هنرمندان شهر مشهد است.

وی افزود: فعالیت‌های شهرداری در موضوع استقبال از بهار، امسال گسترده‌تر از سال‌های قبل بوده و نگاه بین‌المللی نیز به این رویداد فرهنگی و هنری حاکم شده است.

فرهمندی با بیان اینکه در جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد، سبک‌ها و ابزارهای هنری مختلفی بکارگرفته شده، گفت: در این رویداد، توجه به مفاهیمی چون معنویت، مشهدالرضا(ع)، جهانشهر و برکت و کرامت در قالب آثار هنری به مخاطبان ارائه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مدیریت امور هنری در ایام نوروز زحمات بسیاری کشیده که شایسته تقدیر است؛ به واسطه این تلاش‌ها، مشهدالرضا(ع) شهری زیبا و دیدنی شده، آثار تولیدی از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند و انتظارات از حوزه هنری شهرداری برآورده شده است.

فرهمندی با بیان اینکه اشکالات و نقایصی هم در این فرآیند وجود داشته که در آینده برطرف خواهد شد، گفت: هنر باید به شکل مردمی باشد؛ هرچه مردم بیشتر درگیر شوند، اتفاقات بهتری رقم می‌خورد و نشاط عمومی بیشتری ایجاد خواهد شد.

** برنامه‌های استقبال از بهار تا 13 فروردین‌ماه ادامه دارد

بهزاد چوپانکاره، مدیر امور هنری شهرداری مشهد مقدس نیز در این بازدید با بیان اینکه برنامه‌های نوروزی شهرداری که از 28 اسفندماه آغاز شده، تا 13 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: رویدادهای فرهنگی، هنری و سرگرمی متنوع و مختلفی برای عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در نقاط مختلف شهر پیش‌بینی شده که از جمله آنها می‌توان به بازی‌های غول‌آسا، نوروز با علم، بازارچه شور و شیرین، مسابقه دیجیتال، بازی‌های مهدوی، دورهمی خانوادگی، تماشاخانه سایر و ... اشاره کرد.

وی از اجرایی شدن 16 نمایش خیابانی در برنامه‌های نوروزی امسال خبرداد و گفت: علاوه بر این، اجرای سرود هم توسط گروه‌های مختلفی از سراسر کشور در برنامه قرار گرفت و با محور‌های ملی، مذهبی، زیارت، شهدا و انتظار سرودخوانی انجام شد.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد مقدس با اشاره به تدارک برنامه‌های ویژه استقبال نوروزی از زائران در ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری امام‌رضا(ع)، افزود: در کنار این اقدامات، نمایشگاه «بهار زندگی»، رویدادهای بازآفرینی، نوروز باغ، گذر هنر، سلام زائر و هنرآموز هم در برنامه مدیریت شهری قرار گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات