راه‌اندازی دوربین‌های عبور از چراغ قرمز و جریمه۱۰۰هزار تومانی متخلفان

راه‌اندازی دوربین‌های عبور از چراغ قرمز و جریمه۱۰۰هزار تومانی متخلفان

http://www.bananews.ir/رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه شعار امسال پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت «بهبود رفتار ترافیکی، هوشمندسازی معابر» است، از راه‌اندازی دوربین‌های عبور از چراغ قرمز در پایتخت خبر داد و گفت: بر این اساس عبور از چراغ قرمز ضمن جریمه ۱۰۰ هزار تومانی ۵ امتیاز منفی برای رانندگان وسایط نقلیه شخصی و ۱۰ امتیاز منفی برای رانندگان وسایط نقلیه عمومی به همراه دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در سال جاری موضوع هوشمندسازی معابر و استفاده از تجهیزات الکترونیکی است، افزود: بر این اساس ۱۵ تقاطع پایتخت تاکنون به دوربین‌های عبور از چراغ قرمز مجهز شده‌اند که این میزان تا پایان سال به ۷۰ تقاطع افزایش می‌یابد.

تجهیز ۱۱ هزار فضای پارک حاشیه‌ای به پارکومتر

وی به راه‌اندازی پارکومترهای مکانیزه در پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح که از اواخر سال گذشته آغاز شده است امسال نیز با قوت ادامه می‌یابد که بر این اساس تاکنون ۱۱ هزار فضای پارک حاشیه‌ای در تهران به صورت مکانیزه کنترل می‌شود که تا پایان فروردین ماه سال جاری این میزان به ۲۰ هزار فضای پارک افزایش می‌یابد.

رییس پلیس راهور تهران یکی از مشکلات شهروندان در خصوص این پارکومترها را ساعت مجاز پارک خودروها با هر بار شارژ عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل، امکان شارژ ساعت توقف در محل‌هایی که پارکومتر نصب شده است برای یکبار شارژ تا ۱۰ ساعت افزایش یافته است که به این ترتیب رانندگان می‌توانند در زمان پارک در محل‌های تعیین شده با کارت‌های حمل‌ونقل شهروندی هزینه پارک خودرو خود را از یک تا ۱۰ ساعت مشخص کنند. وی افزود: بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی ساعت پارک وسایط نقلیه در محل‌هایی که پارکومتر نصب شده است از ۷ تا ۲۱ است. از سوی دیگر بر اساس مصوبه شورای شهر تهران هزینه پارک در داخل محدوده طرح ترافیک به ازای هر ساعت ۶۰۰ تومان و خارج از محدوده طرح ترافیک ۳۰۰ تومان تعیین شده است. رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: هم‌اکنون بلوار کشاورز، خیابان سنائی، خیابان‌های سمیه، طالقانی، کریم خان زند، سهروردی، قائم‌مقام فراهانی، میرزای شیرازی و خردمند و محدوده‌های اطراف آنها علاوه بر معابر قبلی به پارکومترهای مکانیزه مجهز شده‌اند که امیدواریم اجرای این طرح شدت یابد.

 

 

    نظرات