همت شورای شهر بر ایجاد عدالت توزیعی در عوارض ساخت مسکن

همت شورای شهر بر ایجاد عدالت توزیعی در عوارض ساخت مسکن

    همت شورای شهر بر ایجاد عدالت توزیعی در عوارض ساخت مسکن

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با تغییر در دریافت عوارض مسکن عدالت توزیعی را در ساخت مسکن شاهد خواهیم بود و فاصله‌ها در پرداخت عوارض به مرور برطرف می‌شود.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: چند مورد از تعرفه‌ها و نرخ خدماتی که شورا در جلسه آخر فوق العاده به تصویب رساند با توجه به شرایط و محدودیت زمانی و نکات مطرح شده از سوی فرمانداری، مورد تایید هیات تطبیق قرار نگرفت.

    وی افزود: تعرفه تاکسیرانی، اتوبوسرانی، مترو، باغ رضواناز جمله این موارد بود که نامه‌هایی مبنی بر توضیح درباره مصوبات شورا مطرح و مجددا به فرمانداری ارسال شد تا مراحل تصویب طی شود.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز نامگذاری ۴ تقاطع غیرهمسطح در حلقه چهارم ترافیکی شهر، دو کوچه و شش بن بست براساس مصوبه شورای نام گذاری و تایید کمیسیون فرهنگی در صحن علنی بررسی و به تصویب رسید.

    وی ادامه داد: خود طرح نیز با اعمال ۳۵ درصد تخفیف، در کنار تخفیف‌های گذشته با اعمال پایه نهایتا ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته در برخی از ردیف‌ها به تصویب شورای شهر رسید.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس رعایت عدالت درآمدی، عدم دریافت مبالغ غیرمصوب و غیرمجاز و حذف مسئله طبقه مازاد در چارچوب شهرسازی تلاش شد شیوه‌ای جدید در دریافت عوارض اعمال شود.

    وی بیان کرد: بعد از اعمال تخفیف‌هایی که امروز مصوب شد، ۵۲ درصد نقاط شهر فقط ۱۰ درصد، ۱۴ درصد نقاط بین ۱۰ تا ۳۰ درصد، ۱۰ درصد نقاط بین ۳۰ تا ۵۰ درصد و ۲۴ درصد نقاط برخوردار و با قیمت زمین و ساختمان بالا بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت در صدور پروانه خواهند داشت.

    صالحی تصریح کرد: از سال ۹۴ قیمت منطقه بندی تغییری نکرده و با وجود حدود ۱۰ برابر شدن قیمت مسکن، شیوه مصوبی برای افزایش منطقی عوارض وجود نداشته و همان زمینه ساز بروز دریافت‌های غیرمجاز شده بود. با این مصوبه عدالت توزیعی در عوارض ساخت مسکن را شاهد خواهیم بود و فاصله‌ها در پرداخت عوارض به مرور برطرف می‌شود.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات