اقدامات معاونت خدمات‌شهری در ایام نوروز مطلوب بود

شهردار کرمان:

اقدامات معاونت خدمات‌شهری در ایام نوروز مطلوب بود

شهردار کرمان گفت: بی‌انصافی نسبت به نیروهای شهرداری روا نیست و دیدگاه عمومی شهر باید متوجه تلاش‌ها و اقدامات شهرداری در ایام نوروز شود.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سعید شعرباف، در نشستی که با حضور معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان و مدیران عامل سازمان‌های زیرمجموعه معاونت خدمات‌شهری برگزار شد، ضمن تشکر از فعالیت تاثیر‌گذار حوزه خدمات‌شهری در ایام نوروز و روزهای پایانی سال، گفت: اقدامات این حوزه مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی حجم خاک‌ونخاله جمع‌آوری‌شده، میزان کاشت گل‌وگیاه، برگزاری رویدادهای فرهنگی و نصب المان‌ها و سفره‌های هفت‌سین را نسبت به سال گذشته مطلوب اعلام کرد و افزود: شهربازی کرمان نیز از امکانات خوبی برخوردار بود و مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه شهرداری در اسکان مهمان نوروزی وظیفه‌ای ندارد، گفت: اقدام ضعیف در اسکان مهمانان نوروزی و نواقص دستگاه‌های مربوط، به نام شهرداری تمام شد و اغلب گردشگران، شهرداری را در این زمینه موظف می‌دانستند؛ بنابراین، لازم است شهرداری نیز در این رابطه وارد شود.

شعرباف افزود: هرچند اقدامات واحد خدمات‌شهری شهرداری خوب ارزیابی می‌شود، اما نواقصی هم وجود دارد که باید آن‌ها را به مرور زمان برطرف کرد.

وی با تاکید بر اینکه فضای عمومی شهر باید متوجه کارها و اقدامات شهرداری شود، افزود: بی‌انصافی نسبت به نیروهای شهرداری روا نیست؛ زیرا شهر کرمان در مقایسه با شهرهایی همچون شیراز، اصفهان و تبریز، از لحاظ زیرساختی قابل مقایسه نبوده و پیشرفت آن مستلزم گذشت زمان و فراهم‌آوردن زیرساخت‌های لازم است.

شهردار کرمان با اشاره به ادامه رنگ‌آمیزی و زیباسازی شهر گفت: هرچند سفره‌های هفت‌سین در مناطق پنج‌گانه وجود داشت، اما فضای سفره‌های هفت‌سین خوب دیده نشد و نیاز است که نواقص آن‌ها برطرف شود.

شعرباف، جانمایی سفره‌های هفت‌سین را نیازمند بررسی بیشتر دانست و ادامه داد: این اقدام نیاز به آسیب‌شناسی دارد که کجا و چگونه باید این سفره‌ها اجرا شود.

وی افزود: گل‌کاری شهر و توزیع متناسب گل نیز به بررسی بیشتری نیاز دارد و این نواقص باید برطرف شود.

شهردار کرمان در ادامه، خطاب به مدیران واحدهای مختلف خدمات‌شهری، خواستار  تعیین‌تکلیف قراردادهای تنظیف، پسماند و فضای سبز و همچنین شرکت «سالم شهر» شد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز با اشاره به ارزیابی شهردار کرمان از اقدامات انجام شده، بر لزوم سیاست‌گذاری در ابتدای سال تاکید کرد و گفت: نیاز است بر این اساس حرکت کنیم و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم.

محمود ایرانمنش با اشاره به اینکه در کمیسیون خدمات‌شهری شورای اسلامی شهر کرمان، گزارش کاملی از عملکرد این حوزه ارایه شده است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود بعضی از اقدامات به‌صورت پروژه‌ای تعریف شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

وی بر لزوم تعیین‌تکلیف درخصوص خرید گل‌وگیاه به‌صورت متمرکز تاکید کرد و افزود: در صورتی که معاونت خدمات‌شهری با توجه به اهمیت عملکردش، اختیارات کاملی داشته باشد و به‌خوبی عمل کند، خروجی خوبی خواهد داشت؛ زیرا بخش زیادی از اقدامات شهرداری در این حوزه قرار دارد.

ایرانمنش همچنین استفاده از هنرمندان داخلی و خارجی را فرصت مناسبی برای بهینه‌سازی سیما و منظر شهر اعلام کرد و گفت: با هماهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری می‌توان از این امکان برای زیبا‌سازی شهر بهره گرفت.

وی در ادامه، کمبود نیرو و نبود اعتبار کافی در سازمان‌های زیرمجموعه خدمات‌شهری را ازجمله مشکلات دانست و ادامه داد: تجمیع بعضی از خریدهای سازمان‌ها نیز مورد درخواست است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان در ادامه، خواستار تعیین‌تکلیف شوراها و هیات‌مدیره سازمان‌ها و معرفی افراد باتجربه شد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه واحد‌های مختلف زیرمجموعه معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرمان، به بیان مشکلات خود پرداختند و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات