رتبه‌بندی شناور شرکت‌های مسافری ریلی

رتبه‌بندی شناور شرکت‌های مسافری ریلی

http://www.bananews.ir/مدیر عامل راه‌آهن با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شرکت‌های ریلی مسافر بر اساس میزان و کیفیت خدمات و رضایت مسافران رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: این رتبه‌بندی در نرخ‌گذاری قیمت بلیت شرکت‌ها تأثیرگذار است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالعلی صاحب‌محمدی در گفت‌وگو با فارس ضمن اشاره به رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری ریلی در آینده نزدیک، خاطر‌نشان کرد: در نوروز سال جاری فرم‌های نظرسنجی بین مسافران نوروزی توزیع شد و از آنها در مورد نحوه خدمات دهی شرکت‌های مسافری و میزان رضایت مسافران از شرکت‌ها پرسش‌هایی مطرح شد.

* واگذاری نظرسنجی دقیق از مسافران به مؤسسات نظرسنجی معتبر

وی با اشاره به اینکه شرکت راه‌آهن برای نظرسنجی دقیق و معتبر از کیفیت خدمات شرکت‌ها با "مؤسسه معتبر‌ نظرسنجی" قراردادی بسته است، گفت: شرکت راه‌آهن این کار را برعهده آن مؤسسه قرار داده است تا نظرسنجی تخصصی از مسافران انجام شود زیرا یکی از معیار‌های رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری میزان رضایت مسافران از آنها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: براساس این نظرسنجی و کیفیت و میزان خدمات شرکت‌های مسافری ریلی، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه دارد شرکت‌های مسافری ریلی را رتبه‌بندی کند.

مدیرعامل راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در اولین گام، از فرم‌های نظرسنجی نوروزی برای رتبه‌بندی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در گام‌های بعد نیز به صورت فصلی این فرم های نظرسنجی مجدداً بین مسافران توزیع می‌شود و براساس میزان رضایت مسافران، رتبه شرکت‌های مسافری تعیین می‌شود.

* رتبه‌بندی بر اساس معیار‌های مختلف/رتبه‌بندی ریلی شرکت‌های ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این رتبه‌بندی به زودی اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: این رتبه‌بندی قطعاً شناور است، یعنی بدین ترتیب نخواهد بود اگر شرکتی در سال اول موفق به کسب رتبه یک شود، برای همیشه همان رتبه را داشته باشد، بلکه موضوع بدین‌گونه است که هر سال این رتبه‌بندی شناور خواهد بود.

مدیرعامل راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه رتبه هر شرکت بسته به موضوعات مختلف متفاوت است، خاطرنشان کرد: کیفیت واگن، خدمات سالن‌ها، نوع رفتار با مسافران و تکریم ارباب رجوع و میزان رضایت مسافران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و هر شرکت حائز رتبه خاص می‌شود که مجدداً تأکید می‌کنم این رتبه شناور خواهد بود.

* قیمت‌گذاری بلیت‌ هر شرکت بر اساس میزان رتبه/ایجاد رقابت سالم

صاحب‌محمدی با اشاره به اینکه این رتبه‌بندی قطعاً در قیمت بلیت‌های قطار تأثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: اگر شرکتی کیفیت را کاهش داد، قطعاً به همان میزان قیمت بلیت آن شرکت نیز کاهش می‌یابد.

مدیرعامل راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نظریات مردم در گام اول و بررسی‌های کارشناسان راه‌آهن در گام دوم ملاک رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری است، اضافه کرد: امید است این مورد موجب شود بین شرکت‌های مسافری ریلی رقابتی ایجاد شود تا کیفیت آنها افزایش یابد.

* عزم جدی راه‌آهن برای افزایش کیفیت ناوگان مسافری در سال جاری

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در کیفیت‌بخشی ناوگان مسافری، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عزم جدی دارد و اوج این جدیت در سال جاری برای همگان نمایان می‌شود که رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری یکی از این موارد است.

 

    نظرات