همه مکلفند طرح‌تفصیلی را اجرا کنند

همه مکلفند طرح‌تفصیلی را اجرا کنند

http://www.bananews.ir/شهردار تهران اعلام کرد: تمام مناطق شهرداری تهران مکلفند بر اساس طرح تفصیلی جدید، مجوزهای حوزه‌های مختلف را صادر کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد باقر قالیباف در گفت‌وگو با بیان اینکه برابر قانون، طرح جامع شهر تهران در شورای عالی معماری و شهرسازی باید به تصویب برسد، افزود: طرح جامع تصویب و بر اساس آن طرح تفصیلی شهر تهران تهیه شده است.

قالیباف با بیان اینکه شورای شهر تهران پیش از این، طبق قانون، طرح تفصیلی جدید را تایید کرده و نظرات خود را درباره آن ارائه داده است، افزود: طبق قانون طرح تفصیلی باید در کمیسیون ماده ۵ به تصویب نهایی برسد و برای اجرا نهایی شود و نیازی به تصویب مجدد شورای شهر نیست، چرا که شورا موضوعات شهرسازی را «تصویب» نمی‌کند، بلکه «تایید» می‌کند. شهردار تهران خاطرنشان کرد: به این ترتیب، پروسه تصویب در کمیسیون ماده ۵ نیز به طور کامل در بیش از سی جلسه این کمیسیون که به این موضوع اختصاص داشت، سپری شده و از ششم فروردین امسال، اجرای آن آغاز شده و امیدواریم همه چیز برای اجرای کامل آن آماده شود. همچنین حمزه شکیب، رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز در این رابطه با بیان اینکه با تبدیل نقشه‌های یک‌ده‌هزارم به نقشه‌هایی با مقیاس کاربردی یک‌دوهزارم، ممکن است مغایرت‌هایی در طرح تفصیلی ایجاد شود،‌ به ایسنا گفت: اگر مغایرت‌های موجود در طرح تفصیلی اساسی نباشد، نیازی به طرح مجدد آن در شورای شهر نیست و کمیسیون ماده ۵ به آن رسیدگی می‌کند. شکیب با بیان اینکه آنگونه که به ما گزارش داده‌اند، مغایرت‌هایی موجود در طرح تفصیلی اساسی نبوده است، گفت: تمامی مغایرت‌های طرح تفصیلی پیش از اجرا برطرف شده و هیچ موضوعی به صورت رسیدگی نشده و معوق باقی نمانده است.

 

 

 

    نظرات