معرفی سامانه پایش آنلاین اکوسیستم‌های آبی کشور

سامانه پایش آنلاین اکوسیستم‌های آبی کشور با هدف تجمیع داده‌های تولید شده از ایستگاه‌های پایش آنلاین و آفلاین تالاب‌ها و رودخانه‌ها و به جهت تسهیل دسترسی کاربران به این داده‌ها، طراحی و راه‌اندازی شده است.
به گزارش «پارما» از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ؛ یکی از فعالیت‌های طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در سند سه ساله "پروه بسط و توسعه مدیریت محیط زیست و معیشت‌های پایدار در دریاچه ارومیه و تالاب‌های شادگان و بختگان"، راه‌اندازی اقدامات پایش مشارکتی در تالاب بختگان است.
سامانه پایش آنلاین اکوسیستم‌های آبی کشور با هدف تجمیع داده‌های تولید شده از ایستگاه‌های پایش آنلاین و آفلاین تالاب‌ها و رودخانه‌ها و به جهت تسهیل دسترسی کاربران به این داده‌ها، در سرور مرکزی سازمان حفاظت محیط‌زیست طراحی و راه‌اندازی شده است. در این طرح دبیرخانه مدیریت زیست بومی همراه با سمن محلی مشارکت کننده در پایش اکوسیستم، تالاب بختگان را پایش و مانیتور می‌کنند.
دبیرخانه و سمن مشارکت‌کننده پیش از آغاز فعالیت، آموزش‌های لازم را دریافت کرده و از تجهیزات لازمی که در اختیار آنها قرار داده شده  داده‌های اندازه‌گیری شده در بازه‌های زمانی منظم در سامانه پایش آنلاین اکوسیستم‌های آبی به آدرس woms.doe.ir بارگذاری می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات